معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از زاهدان، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار از پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان […]

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از زاهدان، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار از پرداخت ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

وی اظهار داشت: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۵ هزار و ۱۶۷ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرار داد یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی ۶۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد است که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: کل ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل ۱۳۰ هزار و ۵۲۳ متقاضی بوده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۹۵۳ متقاضی تایید نهایی شدند.

مهدیار با بیان اینکه از مجموع ۱۲ هزار و ۹۵۲ متقاضی که اقدام به واریز وجه در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل کرده‌اند ۱۲ هزار و ۴۴۹ متقاضی به پروژه‌ها معرفی شده‌اند و مابقی نیز در حال انجام است، گفت: با تامین مالی متقاضیان و همچنین پرداخت تسهیلات، عملیات ساخت این واحدها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن استان یک طرح تحول‌آفرین است که بی‌تردید زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر در استان خواهد شد، گفت: اجرای این طرح مهم ملی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۱ درصد اشتغال حدود ۱۰ هزار نفر را به همراه داشته است.

آغاز ساخت خانه‌های یک طبقه نهضت ملی مسکن در ۸ شهر جدید

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: زمین مورد نیاز در همه شهرستان‌های استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است. هدف در طرح نهضت ملی مسکن این است که با یک کار کارشناسی و حساب‌شده در کنار توسعه مجتمع‌های مسکونی طبقاتی، توسعه افقی شهری را هم عملیاتی کنیم.