مرحله پایانی مسابقه تیراندازی سپهبد‌های اخلاص به میزبانی شیراز برگزار می‌شود. فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله پایانی مسابقه تیراندازی” سپهبد‌های اخلاص با حضور ۱۶۰ شرکت کننده در ۱۴ رشته و به مدت سه روز در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به […]

مرحله پایانی مسابقه تیراندازی سپهبد‌های اخلاص به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرحله پایانی مسابقه تیراندازی” سپهبد‌های اخلاص با حضور ۱۶۰ شرکت کننده در ۱۴ رشته و به مدت سه روز در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از تسنیم شیراز، امیر سرتیپ ابوالقاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله پایانی مسابقه تیراندازی” سپهبد‌های اخلاص با حضور ۱۶۰ شرکت‌کننده در ۱۴ رشته و به مدت سه روز در منطقه عمومی دارنگون شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این رقابت‌ها از ۲۳ تا ۲۶ دیماه جاری و با حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تهدیدات امروز و پیشرفت ارتش‌های دنیا در حوزه نظامی و جنگ‌های حادث شده در منطقه، برای دستیابی به اهداف سیاسی و نظامی و از همه مهمتر حفظ نیروی انسانی در دیدگاه ارتش‌های جهان و از طرفی توجه ویژه فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی و دیدگاه دین اسلام در خصوص توجه به نیروی رزمنده، یکی از نیاز‌های اساسی هر رزمنده در میدان نبرد داشتن توان جسمانی بالا و مهارت کافی به کارگیری سلاح و جنگ افزار خودش است به نحوی که رزمنده بتواند در حداقل زمان با توجه به آموخته‌های خود هدف را مورد اصابت قرار داده یا دشمن را از پا درآورد.

امیر رضایی گفت: تجارب ارزنده سال‌های دفاع مقدس، ماموریت‌های مستشاری مسابقات نظامی روسیه و عملیات‌های اشغالگران متجاوز در منطقه غرب آسیا بیانگر این واقعیت است که مهارت‎های فردی به ویژه در بکارگیری جنگ افزار در انواع ماموریت‌های محوله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: موفقیت کارکنان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی در مصاف با دشمنان قسم خورده نظام به آموزش صحیح و همه جانبه، میزان مهارت، شایستگی و ورزیدگی خدمه جنگ افزار‌های اجتماعی و انفرادی و کاربرد صحیح بستگی دارد.

امیر رضایی گفت: بنابراین فرماندهان زمانی در هدایت یگان موفق خواهند بود که از مهارت و شایستگی خدمه و جنگ افزار‌های مختلف در تیراندازی اطمینان داشته باشند.

وی ادامه داد: برقراری یک روش یکنواخت و دقیق جهت ارزیابی، آموزش آمادگی رزمی کارکنان پایور و وظیفه، مقاومت جسمانی یگان‌های، رزمی، پشتیبانی رزمی، پشتیبانی سرویس رزمی، مراکز آموزش فرهنگی و رزم مقدماتی نزاجا و حصول اطمینان از حسن اجرای برنامه‌های تفصیلی و آموزش‌های سالیانه از دلایل اصلی برگزاری این مسابقات است.

امیر رضایی گفت: ارزیابی عملکرد فرماندهان و مسئولان آموزش در زمینه ارتقاء سطح آمادگی نظامی و تیراندازی یگان‌ها، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بالابردن کیفیت آموزش کارکنان جمعی در جهت فراگیری صحیح آموزش‌های نظامی، اجرای صحیح تیراندازی با سلاح‌های سازمانی در حالت‌های مختلف رزمی، ارتقاء سطح مهارت و شایستگی خدمه جنگ افزار‌های انفرادی و اجتماعی در مراحل مختلف، ارتقاء سطح شایستگی رزمی و میزان اعتماد بنفس و بالابردن روحیه کارکنان جمعی، شناسایی بهترین‌ها در رسته‌های مختلف در سطح نزاجا از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی بیان کرد: این مسابقات در ۱۴ رشته شامل تیراندازی با سلاح دقیق زن، تیربار، نارنجک دستی، نارنجک تفنگی، اس، پی، جی ۹، تفنگ ۱۰۶ میلیمتری، خمپاره ۶۰ میلیمتری، خمپاره ۸۱ میلیمتری، خمپاره ۱۲۰ میلیمتری، موشک ۱۰۷ میلیمتری، نفربر BTR، تانک چیفتن و تانک تی ۷۲ برگزار خواهد شد.