محبت اهل بیت(ع) زمینه‌ساز رشد انسان است امام جمعه همدان با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) زمینه‌ساز تربیت انسان و رسیدن به درجات بالاست، گفت: امام علی(ع) آیینه تمام‌نمای پروردگار عالم است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در گردهمایی روسای هیئت‌های حسینی، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) […]

امام جمعه همدان با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) زمینه‌ساز تربیت انسان و رسیدن به درجات بالاست، گفت: امام علی(ع) آیینه تمام‌نمای پروردگار عالم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، آیت‌الله حبیب الله شعبانی عصر امروز در گردهمایی روسای هیئت‌های حسینی، شاعران و مداحان اهل بیت(ع) استان در دفتر نماینده ولی فقیه با تبریک میلاد امام علی(ع) و روز پدر، با بیان اینکه این عالم انسان‌های بزرگی به خود دیده که در رأس آنها انبیاء الهی و پیامبر گرامی اسلام بودند، اظهار کرد: اما خداوند اراده کرد تا تمام این فضلیت‌ها را در یک جا جمع کند بنابراین علی(ع) را به عالم داد.

وی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) همان آدم، موسی و عیسی بود با همه فضائلشان، گفت: خداوند تمام صفات و اسماء الهی را در وجود امیرالمومنین(ع) قرار داد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام علی(ع) آیینه تمام‌نمای پروردگار عالم است افزود: باید خداوند را شاکر باشیم ما را محب امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) قرار داده چراکه این بالاترین نعمتی است که خداوند می‌تواند به یک نفر بدهد.

وی با اشاره به اینکه این محبت زمینه‌ساز تربیت انسان و رسیدن به درجات بالاست، ابراز کرد: این جمع علاوه بر اینکه محبت این خاندان را در قلب دارد، ثناگوی اهل بیت(ع) نیز است.

شعبانی به تشریح عوامل ماندگاری دین در طول تاریخ پرداخت و یادآور شد: در طول ۱۴۰۰ سال پیش جبهه باطل همیشه در تلاش بوده و هست تا اسمی از دین نماند اما موفق نشده‌ است‌.

وی با تأکید بر اینکه امروز نام مبارک علی(ع) در عالم فراگیر شده است، اظهار کرد: پرونده این عالم با نام امام حسین(ع) بسته خواهد شد و پایان خوشی در انتظار عالم است که با ظهور حضرت حجت(عج) و عدالت‌گستری‌ها محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: از دیگر عواملی که می‌توان در ماندگاری دین به آن اشاره کرد، خصوصا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ورود مردم در عرصه است.

وی با بیان اینکه در این بین اقشاری نقش موثرتری دارند، گفت: اربعین با این عظمت و حضور مردم در دیگر مناسبت‌ها از نشانه‌های دینداری جامعه است که شما در تحقق آن موثر بوده و هستید.

شعبانی با بیان اینکه خادمی اهل بیت(ع) و موثر بودن در عرصه حفظ دین، توفیقی است که خداوند به حاضرین در این جلسه داده است، خاطرنشان کرد: از دیگر موضوعاتی که شما در آن نقش بسزایی دارید، دعوت به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است، معروفی که دشمن تلاش می‌کند تا این مهم در جامعه کمرنگ شود.