برگزاری آزمون تیمز در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم ۴۰ واحد آموزشی در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان سال آینده در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری […]

برگزاری آزمون تیمز در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان

دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و هشتم ۴۰ واحد آموزشی در ۲۰ ناحیه و منطقه استان اصفهان سال آینده در آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به برگزاری آزمون «تیمز» در ۲۰ ناحیه و منطقه استان در فروردین و اردیبهشت سال آینده گفت: آزمون تیمز (Timss) نوعی آزمون سنجش پیشرفت تحصیلی شامل سوالات علوم و ریاضیات پایه در دو مقطع تحصیلی چهارم و هشتم است.
محمدرضا نظریان افزود: این آزمون هر چهار سال یک‌بار با حضور بیش از ۶۰ کشور شرکت‌کننده و به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۹۹۵ تاکنون در همه دوره‌های آزمون تیمز شرکت کرده است.
وی گفت: این آزمون یک برنامه مطالعه جامع و جهانی است که سیاست‌های آموزشی، منابع، عادات، روش‌ها، نگرش‌ها و تصمیم‌گیری‌های آموزشی را در کشور‌های شرکت‌کننده مورد بررسی قرار می‌دهد.
نظریان افزود: آزمون تیمز تنها یک مسابقه علمی نبوده و ناظر بر بخش‌های مختلف آموزشی هر کشور است و هدف اصلی از برگزاری آزمون، نظارت و بهبود کیفیت آموزشی کشور‌های شرکت‌کننده در این مطالعه است.