افتتاح ۱۷۳پروژه جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۳پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱,۰۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه‌ها ۹۰۸ میلیارد تومان بوده است، که این رقم نزدیک به ۸۵ […]

افتتاح ۱۷۳پروژه جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیشترین سرمایه گذاری بخش خصوصی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۳پروژه جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱,۰۸۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه‌ها ۹۰۸ میلیارد تومان بوده است، که این رقم نزدیک به ۸۵ درصد حجم سرمایه گذاری می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهرداد مرادمند پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت زینب (س) و تبریک ایام الله دهه فجر از افتتاح ۱۷۳پروژه در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این پروژه ها شامل امور عشایر با تعداد ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۱,۳۲۰ میلیون ریال، آب و خاک و امور فنی مهندسی تعداد ۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۱۵,۷۵۸ میلیون ریال، تحقیقات کشاورزی تعداد پنج پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۸,۸۰۰ میلیون ریال، تعاون روستایی تعداد دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴۰,۰۰۰ میلیون ریال، تولیدات دام، طیور و آبزیان تعداد ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲,۷۰۵,۰۰۰ میلیون ریال، تولیدات گیاهی تعداد ۸۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳,۰۵۹,۴۲۲ میلیون ریال، دامپزشکی تعداد شش پروژه با اعتباری بالغ بر ۳,۱۹۷,۰۰۰ میلیون ریال، و صنایع کشاورزی با تعداد سه پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۱۹,۰۰۰ میلیون ریال می باشد.

مرادمند مجموع اعتبار این پروژه‌ها را ۱۰,۸۱۶,۳۰۰ میلیون ریال معادل ۱,۰۸۱ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: ۹۰۸ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی، ۹۸.۲ میلیارد تومان از بخش دولتی و ۷۳.۷ میلیارد تومان توسط تسهیلات بانکی تأمین مالی شده است، که این رقم نزدیک به ۸۵ درصد حجم سرمایه گذاری می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص تعداد پروژه در شهرستان‌ها عنوان کرد: بیشترین تعداد پروژه را در شهرستان تیران و کرون با ۶۲ پروژه داشتیم که این شهرستان پیشرو در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای است و در صادرات ارزش افزوده خوبی را برمی‌گرداند، از نظر حجم سرمایه‌گذاری هم شهرستان گلپایگان با ۲۷۵ میلیارد تومان بیشترین عدد را به خودش اختصاص داده است‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خصوص رفع موانع تولید و تداخلات در بخش زمین در استان و کشور اتفاقات خوبی افتاده است، اظهار داشت: در این باره اختلافات زیادی میان مردم و دولت وجود داشت که عمدتاً در سیستم قضائی رسیدگی می‌شد و مراحل طولانی را طی می‌کرد ولی با اجرای قانون جدید، با همکاری اداره کل ثبت، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل امور اقتصاد و دارایی و سازمان جهاد کشاورزی استان، این اراضی بر اساس پلاک‌های ثبتی بررسی خواهند شد و پس مشخص شدن تداخلات، سوابق این اراضی بررسی خواهد شد تا در نهایت مرز اراضی مشخص شود. با این اقدام، ماهیت پلاک بررسی و در زمان صرفه جویی خواهد شد.

مرادمند اذعان داشت: حدود ۴۳۰ هزار هکتار از زمین‌های استان مشمول قانون رفع تداخلات است که بیش از ۱۱۲ هزار هکتار از آن رفع تداخل شده است. پس از رفع تداخلات، صدور اسناد برای این اراضی انجام خواهد شد. از مالکان این زمین‌ها درخواست می‌شود که که برای مشخص کردن وضعیت اراضی خود اقدام کنند.
همچنین محمد علی کاظمی، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از صادرات ۳۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی استان اصفهان خبر داد و افزود: صادرات استان حدود ۳۰۰ هزار تن است و بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات است.

وی درزمینه تنظیم بازار گفت: باتوجه به مشکلات در این حوزه از ابتدای سال تاکنون، گوشت گوساله منجمد هزار و ۸۷۲ تن، گوسفند منجمد ۳۴۵ تن، مرغ منجمد ۶ هزار و ۲۰۶ تن، تخم مرغ ۱۴۰ هزار و ۶۹۷ شانه، شکر حدود ۲۳ هزار تن و برنج حدود ۱۳ هزار تن تخصیص‌ داده شده که در حال حاضر برنج و گوشت منجمد توزیع می‌شود.
رستمی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست اراضی قابل کشاورزی استان راحدود ۵۷۰ هزار هکتار بیان کرد وگفت: سالانه حدود ۳۶۰ هزار هکتار به کشت محصولات زراعی و باغ‌داری اختصاص داده می‌شود و حدود ۸۲ هزار هکتار از اراضی،باغات و مابقی زراعی است که با توجه به منابع آبی این عدد قابل تغییر است.

وی افزود: کشت پاییزه و بهاره شامل دو قسمت عمده محصولات است که در فصل پاییز بیشتر کشت غلات خواهیم داشت و فصل بهار اغلب سیب‌زمینی، ذرت علوفه‌ای و سایر محصولات مانند یونجه داریم.
خبرنگار: الهام خانی