صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اولویت استان است /سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند استاندار کردستان صنایع تبدیلی را نیاز اصلی بخش کشاورزی کردستان دانست و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد با ورود در این بخش، به امنیت غذایی و رونق اقتصادی استان کمک کنند.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در سومین […]

صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اولویت استان است /سرمایه‌گذاران حمایت می‌شوند

استاندار کردستان صنایع تبدیلی را نیاز اصلی بخش کشاورزی کردستان دانست و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد با ورود در این بخش، به امنیت غذایی و رونق اقتصادی استان کمک کنند.
 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در سومین دوره جشنواره توت فرنگی در روستای شیان گفت: یکی از محصولاتی که تکمیل زنجیره تولید آن اعم از صنایع تبدیلی و بسته بندی می‌تواند به رونق و ارزش افزوده آن کمک کند، محصول توت فرنگی است.

وی افزود: در همه جای ایران، توت فرنگی را به نام کردستان می‌شناسند و این توت دیگر فرنگی نیست حق آن است که توت کُردی نامیده شود.

استاندار کردستان با توجه به توسعه عمرانی روستای شیان از جمله ساماندهی جاده دسترسی و فاضلاب روستا گفت: این موضوع یک امر مهم و ضروری‌ است و از فرماندار سنندج و بخشدار سیروان می‌خواهم به آن رسیدگی کنند و اولین بخش و روستایی که جلسه شورای برنامه‌ریزی را برگزار کنیم، بخش سیروان و روستای شیان خواهد بود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان