جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز به مناسبت هفتدهمین سال فرار صهیونیست ها از نوار غزه بر تداوم مسیر مقاومت و مبارزات ملت فلسطین برای اخراج کامل صهیونیست‌ها از تمامی اراضی اشغالی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه در هفتدهمین سالروز […]

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» امروز به مناسبت هفتدهمین سال فرار صهیونیست ها از نوار غزه بر تداوم مسیر مقاومت و مبارزات ملت فلسطین برای اخراج کامل صهیونیست‌ها از تمامی اراضی اشغالی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ، به نقل از بین الملل خبرگزاری تسنیم، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه در هفتدهمین سالروز بیرون راندن اشغالگران اسرائیلی از نوار غزه تاکید کرد که مسیر مقاومت و مبارزات ملت فلسطین در سرتاسر این سرزمین تا تحقق تمامی اهداف آن با طرحی ثابت و ایمان راسخ به مشروعیت این مبارزات و عدالت قضیه فلسطین ادامه دارد تا در نهایت فلسطینیان حقوق خود را پس گرفته و اشغالگران را از سرزمین و مقدسات فلسطین بیرون برانند.

این جنبش  که محاصره ظالمانه نوار غزه از طریق حملات، بستن گذرگاه‌ها و ممانعت از ورود دارو و مواد غذایی به این باریکه که بیش از ۱۵ سال است ادامه دارد و موجب قربانی شدن شمار زیادی از فلسطینیان و وخامت اوضاع بهداشتی و اقتصادی و ایجاد بحران های زیادی در این منطقه شده، جنایتی ضدبشری و لگه ننگی بر پیشانی تمامی کسانی دانست که در برابر این وضعیت سکوت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز در برابر ادامه محاصره غزه و نتایج خطرناک و فاجعه بار آن سکوت نخواهد کرد.

این جنبش عنوان کرد که ما نیز همراه با عموم فلسطینیان این سالروز مبارک را که طی آن ملت و مقاومت قهرمان فلسطین این دستاورد تاریخی را کسب کردند، جشن می گیریم و بار دیگر تاکید می کنیم که بیرون راندن اشغالگران از غزه به یاری خداوند نقطه تحولی مهم در مسیر ملت فلسطین به سمت آزادسازی کامل این سرزمین خواهد بود.

امروز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲ مصادف است با هفتدهمین سالروز بیرون راندن اشغالگران اسرائیلی از نوار غزه است.

رژیم صهیونیستی در نتیجه ضربات و فشارهای مقاومت فلسطین طی عملیات موسوم به “جنگ تونل‌ها” به ویژه پس از آغاز انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ مجبور به آغاز عقب‌نشینی تدریجی از نوار غزه شد.

این مسئله هزینه‌های زیادی روی دست ارتش رژیم صهیونیستی گذاشت و این رژیم را وادار به فرار از نوار غزه کرد. در آن زمان، آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی طرح خروج از غزه را به منظور کاهش هزینه‌های اقتصادی و مادی ناشی از اشغال این باریکه ارائه داد.