نتایج آزمون سردفتری اعلام شد رئیس کانونی سردفتران از اعلام نتایج آزمون سردفتری خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خندانی رئیس کانونی سردفتران و دفتریاران گفت: نتایج آزمون سردفتری اعلام شده که شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند نتایج را از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده کنند. وی با بیان اینکه هنوز آمار […]

نتایج آزمون سردفتری اعلام شد

رئیس کانونی سردفتران از اعلام نتایج آزمون سردفتری خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خندانی رئیس کانونی سردفتران و دفتریاران گفت: نتایج آزمون سردفتری اعلام شده که شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند نتایج را از طریق سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیق پذیرفته شدگان در آزمون سردفتری مشخص نیست گفت: آمار پذیرفته شدگان تا چند روز آینده مشخص خواهد شد.

خندانی در خصوص مراحل پذیرش پذیرفته شدگان در آزمون سردفتری گفت: بر اساس قانون جدید فقط در آزمون تغییراتی ایجاد شده و مراحل پذیرش طبق روال سابق است به این شکل که پس از پذیرفته شدن در آزمون مرحله اختبار است و بعد از آن تایید صلاحیت از حیث احراز صلاحیت‌های اولیه برای شغل سردفتری است.

وی افزود: استعلامات لازم از مراجع مختلف گرفته خواهد شد و پذیرفته شدگان باید آموزش‌های ورود به خدمت را فرابگیرند، زیرا حوزه سردفتری مقدار خیلی زیاد آن متکی به تجربه است که کلاس‌هایی برای ورود به حوزه سردفتری برگزار می‌شود تا برای خود و مردم مشکل ایجاد نکنند.

همچنین اداره کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت در خصوص اعلام نتایج اولیه آزمون سردفتری اسناد رسمی سال ۱۴۰۱ در اطلاعیه ای اعلام کرده:

به اطلاع متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون سردفتری اسناد رسمی مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۵می‌رساند، کارنامه نتایج آزمون مذکور از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر می گردد، لذا ضروری است متقاضیان پس از مشاهده کارنامه و در صورت قبولی در آزمون به نکات ذیل توجه نمایند:

۱- مراحل و نحوه انجام تشکیل پرونده جهت پذیرفته‌شدگان متعاقباً از طریق درگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir اعلام خواهد شد.

۲- قبولی در این آزمون صرفاً به معنای کسب حداقل امتیاز علمی لازم برای طی نمودن سایر مراحل از جمله استعلامات و اختبار بوده و حقی را برای داوطلب پذیرفته شده در آزمون ایجاد نمی‌کند.