برخلاف گمانه زنی‌های فضای مجازی جشنواره فیلم فجر امسال غافلگیر کننده است مدیرکل سازمان سینمایی گفت: برعکس آنچه در فضای مجازی گمانه‌زنی می‌شود جشنواره‌ فیلم فجری که پیش‌رو داریم جشنواره متنوع و پرباری خواهد بود و حتی برخی از فیلم‌ها می‌تواند باعث غافلگیری مخاطب شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح‌الله سهرابی مدیرکل […]

برخلاف گمانه زنی‌های فضای مجازی جشنواره فیلم فجر امسال غافلگیر کننده است

مدیرکل سازمان سینمایی گفت: برعکس آنچه در فضای مجازی گمانه‌زنی می‌شود جشنواره‌ فیلم فجری که پیش‌رو داریم جشنواره متنوع و پرباری خواهد بود و حتی برخی از فیلم‌ها می‌تواند باعث غافلگیری مخاطب شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره وضعیت اکران فیلم‌ها، فیلم‌های توقیفی و همچنین حضور فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر سخن گفت.

روح‌الله سهرابی ضمن تشریح آخرین وضعیت برخی فیلم‌های مشکل‌دار مانند «کاناپه» از تکمیل فرم حضور در جشنواره از سوی عوامل فیلم تازه کیانوش عیاری خبر داد.

وی در ابتدا با اشاره به وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی عنوان کرد: به دلیل شرایطی که در چند ماه اخیر حاکم بود تهیه‌کنندگان چندان تمایلی به اکران فیلم‌ها نداشتند ولی از حدود دو، سه هفته پیش وضعیت تغییر کرده است و وضعیت استقبال از فیلم‌ها هم به نظر می‌رسد که بهتر شده است. بنابراین تقاضا برای اکران فیلم‌ها هم خدا را شکر بیشتر شده است و امیدواریم این سیر صعودی باشد.

سهرابی درباره جشنواره فیلم فجر و اینکه چه پیش‌بینی‌ای دارد، گفت: جشنواره فجر جدای از فضای کلی جامعه نیست اما تقاضاهایی برای جشنواره وجود دارد که منهای تعداد انگشت شماری که به هر دلیل از جمله مشکلات فنی حاکم بر فیلم اجازه ندهد آثار به جشنواره برسد، مجموع فیلم‌هایی که تولید شده یا در دست تولید است، اعلام آمادگی کرده‌اند و می‌تواند به لحاظ زمان‌بندی به جشنواره برسد. اتفاقاً برعکس آنچه در فضای مجازی گمانه‌زنی می‌شود جشنواره‌ای که پیش‌رو داریم جشنواره متنوع و پرباری خواهد بود و حتی برخی از فیلم‌ها می‌تواند باعث غافلگیری مخاطب شود.

وی درباره وضعیت اکران در ماه اخیر تصریح کرد: شرایط اکران در چند ماه اخیر مورد رضایت ما نبود. ما چند ماه قبل‌تر رکوردهای مختلفی را در استقبال مخاطبان داشتیم به ویژه ماه‌های محرم و صفر که هر سال ایام کم مخاطب بود و امسال در آن مقطع هم فیلم‌های پرمخاطبی داشتیم. در ادامه آن روند توقع ما این بود که سیر صعودی ادامه‌دار باشد که با این ماجراها کمی افت پیدا کرد و وضعیت به لحاظ اقتصادی برای سینما بغرنج شد.
سهرابی ادامه داد: از چند هفته پیش چرخ سینما دوباره به حرکت درآمد و فیلم‌ها به تدریج به سمت اکران می‌آیند و تصور ما این است که جریان فیلم‌ها و استقبال عمومی تسری پیدا می‌کند و در ایام جشنواره هم شور و حال همیشگی و اقبال عمومی را خواهیم دید.

مجری در ادامه با اشاره به چالش‌های سینماگران و حضور برخی سینماگران با وجود پرونده قضائی در جشنواره فجر سوال کرد که سهرابی گفت: شاید مدتی پیش سخت‌تر می‌شد این سوال را جواب داد اما در حال حاضر پیگیری‌ها و اقبال سینماگران برای حضور در جشنواره را می‌بینم.

وی اضافه کرد: چالش‌ها و مشکلاتی به وجود آمد، بعضاً پرونده‌های قضائی تشکیل شد. تعدادی از سینماگران که با هر منطقی که خودشان باید پاسخگو باشند وارد مسائل سیاسی و امنیتی شدند و طبیعتاً در مسیر دیگری رسیدگی می‌شود اما همین هم باعث نشد که ما نسبت به سرنوشت دوستان بی تفاوت باشیم.

سهرابی تصریح کرد: در این چند هفته کمیته حمایت قضائی که در سازمان سینمایی تشکیل دادیم مرتب پیگیر پرونده‌های دوستان است و با مسئولان محترم قوه قضائیه در حال رایزنی بوده‌ایم تا مشکلات را به حداقل برسانیم و در جهت رونق بخشی به سینمای ایران حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: همکاران بنده مرتب پیگیر بودند و از این حیث معتقدم که جشنواره فجر به واسطه پیگیری‌های شبانه روزی رئیس سازمان سینمایی و دیگر همکاران بنده پررونق خواهد بود و بخش قابل توجهی از مشکلات سینماگران حل خواهد شد.