فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به نقش رجز در صدر اسلام، گفت: سرود و هنر عامل ماندگاری بسیاری از معارف و آموزه‌های دینی و انقلابی است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار مجتبی فدا روز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی […]

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به نقش رجز در صدر اسلام، گفت: سرود و هنر عامل ماندگاری بسیاری از معارف و آموزه‌های دینی و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار مجتبی فدا روز پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر، با اشاره به استفاده از نقش سرودهای و رجزها در تاریخ اسلام و سیره اهل بیت (ع)، گفت: سرود یکی از اصلی‌ترین اصول تبلیغات دینی است.
وی ادامه داد: وقتی مبانی و آموزه‌های دینی و انقلابی در قالب سرود و هنر قرار گرفت ماندگار می‌شود کما اینکه بسیاری از اشعار سرود شده در قرون گذشته وقتی پس از انقلاب در قالب سرود قرار گرفت ماندگار شد.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: امروز با سرود «سلام فرمانده» حرکت عظیم فرهنگی در منطقه آغاز شده است تا جایی‌که تمامی رسانه‌ها را به واکنش واداشته است.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز تلفیق سرود با آیات قرآن در تقویت انگیزه رزمندگان در شب‌های عملیات، تلفیق سرود و طنز در تمرینات و رژه‌ها و ایجاد روحیه نشاط، استفاده از سرود در تسکین و تسلی شکست‌ها موثر بود.
سردار فدا اضافه کرد: امروز نیز حزب الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و عراقی و‌ دیگر گروه‌های مقاومت با تولید سرود‌ها، نماهنگ‌ها و رجزها از این هنر استفاده شایانی دارند.
وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی جشنواره‌های سرود و ایجاد جبهه جدیدی که در همنوایی و همگرایی در دفاع از انقلاب اقدامی ارزشمند است و هنرمندان این عرصه باید قدردان توفیقی که خداوند به آنها داده است، باشند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کارآمدن پهلوی اول توسط انگلیس‌ها، گفت: برغم خشونت طلبی این رژیم در برابر مردم، نتوانستند ساعتی در برابر اشغالگران خارجی مقاومت کند و ایران در کمترین زمان به اشغال بیگانگان درآمد.
وی اظهار کرد: ذلت نخستین شخص این کشور در دوران پهلوی به‌گونه‌ای بود که سران سه کشور بیگانه در کاخ شاه ایران جلسه برگزار کردند، اراضی کشور را بین خودشان تقسیم کردند و اجازه ندادند حتی شخص اول ایران در این جلسه حضور یابد.
سردار فدا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امروز نیروهای مسلحی که در زمان دفاع مقدس حتی از داشتن سیم خاردار محروم می‌شدند، آنچنان اقتداری پیدا کرده‌اند که می‌توانند پیشرفته‌ترین پهپادهای دشمن را ساقط یا زمینگیر کنند، ملوانان آمریکایی و انگلیسی متجاوز را دستگیر کنند.
وی تصریح کرد: وقتی نفتکشی از ایران ربوده شود بلافاصله نفتکش‌های آنها در منطقه توسط جمهوری اسلامی ایران متوقف می‌شود و از سوی دیگر کشورهای ابرقدرت برای مذاکره همه در یک سو در برابر ایران می‌نشینند.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: پیشرفت‌های صنایع کشور در هسته‌ای، هوافضا، فناوری نانو، قدرت بازدارندگی، عزت، اقتدار و سربلندی ملت و نیروهای مسلح ما مدیون فداکاری شهدا و ایثارگران و مقاومت است که انقلاب اسلامی برای ملت ایران به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: در دوران پهلوی با جمعیتی ۳۵ میلیون نفری و بیش از ۶ میلیون بشکه صادرات نفت در روز کشور با واردات صرف اداره می‌شد و امروز برغم جمعیت ۸۵ میلیون نفری و صادرات یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت کشور با اتکا به داخل اداره می‌شود.
سردار فدا اظهار کرد: سران آمریکا اعتراف می‌کنند که ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم ولی ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: اگر روزی رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را در تنگنا قرار داده بود و مردم فلسطین یاوری نداشتند، ولی امروز به واسطه حمایت جبهه مقاومت وحشت، ترس، اضطراب و استرس این رژیم را فراگرفته و روند مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است.
همچنین مدیر مرکز آفرینش‌های بسیج استان اصفهان با اشاره به شکل‌گیری جشنواره سرود فجر برای اولین بار، گفت: برغم وجود جشنواره‌های بزرگی چون فیلم فجر، تئاتر فجر و موسیقی فجر ولی سرود در آن‌ها جایی نداشت و لذا سازمان بسیج نخستین جشنواره سرود فجر را در دستور کار قرار داد.
محمد رهنما با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره در سطح استان از دی سال گذشته تا آخر اسفند۱۴۰۰، افزود: طی این مدت استان اصفهان با ثبت ۲۰۹ گروه سرود و ارسال ۲۱۳ اثر به تهران، رتبه اول را کسب کردیم.
وی خاطر نشان کرد: از اصفهان ۲ گروه سرود توسط داوران انتخاب و یک گروه دیگر نیز با رای مردمی به سطح ملی راه خواهند یافت.
مراسم اختتامیه استانی نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر روز پنج‌شنبه با معرفی گروه‌های برتر استان اصفهان و تقدیر از آنها به کار خود پایان داد.
در این مراسم از برترین های سرود تجلیل شد.