بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی نیازمند از خدمات کمیته امداد استان اصفهان به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد خبر داد . کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره […]

بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجوی نیازمند از خدمات کمیته امداد استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از بهره مندی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد خبر داد .

کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به اینکه درحال حاضر به ۲هزار و ۴۴۳ دانشجوی تحت حمایت خدمت رسانی می شود، اظهار داشت: از جمعیت مددجویان دانشجو، هزار و ۸۰۹ نفر از دختران و تعداد ۶۳۴ نفر از فرزندان پسر خانوارهای تحت حمایت هستند.

وی گفت: تلاش می کنیم درصورت تمایل، زمینه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را برای ایشان فراهم و یا با توجه به رشته های تحصیلی، بستر اشتغال آنها را با آموزش های مهارتی مهیا کنیم.

کریم زارع همچنین به تعداد دانشجویان به تفکیک مقطع تحصیلی اشاره داشت و ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ نفر از دانشجویان در مقطع تحصیلی کاردانی، هزار و ۸۵۰ نفر در مقطع کارشناسی، ۱۹۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۸ نفر در رشته های مقطع دکتری تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه امسال ۹۲۰ نفر از فرزندان مددجو با موفقیت در کنکور سراسری توانستند به دانشگاه های کشور راه یابند، افزود: بیشترین آمار قبولی مددجویان در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های دولتی روزانه، بوده است.

زارع، از قبولی ۲۵۵ نفر از دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای در کنکور امسال نیز خبر داد و گفت: این نهاد با مشارکت خیران و حامیان نیکوکار و ایجاد بسترهای لازم برای تقویت و رشد علمی فرهنگی فرزندان تحت حمایت تا مرحله توانمندسازی ایشان تلاش می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با تاکید به ارائه خدمات و تسهیلات فرهنگی به دانشجویان تحت حمایت، بیان داشت: خدمات حمایتی از جمله پرداخت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه شهریه و سایر کمک های بلاعوض فرهنگی، به دانشجویان نیازمند در ادامه تحصیلات آنها موثر است و مسیر روشنی برای خودکفایی خانواده ها در پی خواهد داشت.