معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران کل این معاونت روز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه، در نشستی صمیمانه میزبان تعدادی از اعضای هیئت مدیره «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» بودند.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضران و تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، گفت: در دو موضوع و رویداد خداوند خود میزبان بندگان است یکی در مراسم حج که خداوند میزبان زائران و دیگری در ماه مبارک رمضان که میزبان روزه‌داران است لذا امیدواریم همه ایثارگران عزیز از برکات این ماه بهره کافی و وافی را برده باشند.
وی ضمن اشاره به مسائل مطرح شده توسط اعضای «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم»؛ از تلاش و همت این انجمن مردم‌نهاد در پرداختن به مسائل و مشکلات پیش روی خانواده‌های شهدای مدافع حرم تشکر کرد و گفت: ما در جریان تلاش عزیزان جانباز و ایثارگر در این انجمن هستیم. انصافاً ظرفیت خوبی است و می‌توانند در بسترسازی و پیشبرد اهداف بنیاد در موضوع خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم نقش مهمی داشته باشند.
 سلیمانی ضمن استقبال از پیشنهاد اعضای انجمن خادمان شهدای مدافع حرم برای تهیه بسته فرهنگی برای جامعه هدف این انجمن؛ اظهار کرد: به اعتقاد ما هم تهیه و اهدای بسته فرهنگی متناسب با روحیات، نیاز، سن و جنس جامعه هدف می‌تواند تأثیرگذاری خوبی داشته باشد. معاونت فرهنگی آمادگی دارد بسته پیشنهادی انجمن را که شناخت خوبی نسبت به خانواده‌های شهدای مدافع حرم دارند تهیه و به این عزیزان اهدا کند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از فرزندان شهدای مدافع حرم، گفت: در موضوع تاریخ شفاهی، دوره‌های آموزشی در قالب اردوهای فرهنگی، دیدار با خانواده معظم شهدا و… مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد بر اساس نتایج نیازسنجی اولیه‌ای که صورت می‌گیرد، آماده همکاری و هم‌افزایی با انجمن خادمان شهدای مدافع حرم هستند.
سلیمانی در پایان با بیان اینکه خانواده‌های شهدای فاطمیون از مظلوم‌ترین خانواده‌های شهدای مدافع حرم هستند، اضافه کرد: خانواده‌های معظم شهدای فاطمیون کمتر به مسئولان مراجعه می‌کنند اما انجمن خادمان شهدای مدافع حرم می‌توانند رابط بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و این خانواده‌ها باشند و شرایط و درخواست این عزیزان را به گوش ما برسانند.
لازم به ذکر است در ابتدای این نشست «سرهنگ جانباز ناصر طایفه»، مدیر اداری و خزانه‌دار «انجمن خادمان شهدای مدافع حرم» و دیگر اعضای هیئت مدیره این انجمن هم به بیان دغدغه‌های خانواده‌های شهدای مدافع حرم پرداختند؛ که اهدای بسته فرهنگی به خانواده‌های شهدای مدافع حرم، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان دانشجو و محصل این شهدا و معرفی رسانه‌ای فعالیت‌های انجمن از جمله مسائل طرح شده بود.
مدیران کل معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست در سخنان جداگانه‌ای نظرات و آمادگی خود برای حمایت از برنامه‌های این انجمن برای خانواده‌های شهدای مدافع حرم را اعلام کردند.