شهید سلیمانی بعد از شهادتش منشأ آثار فراوانی در منطقه و هدایت بسیاری از افراد شد رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر اخلاص، خدمت به مردم، ولایت‌پذیری، دوری از بازی‌های سیاسی و یاری مستضعفان را از عوامل محبوبیت سردار سلیمانی در بین آحاد مختلف جامعه برشمرد و با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر […]

شهید سلیمانی بعد از شهادتش منشأ آثار فراوانی در منطقه و هدایت بسیاری از افراد شد

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر اخلاص، خدمت به مردم، ولایت‌پذیری، دوری از بازی‌های سیاسی و یاری مستضعفان را از عوامل محبوبیت سردار سلیمانی در بین آحاد مختلف جامعه برشمرد و با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر زنده بودن شهید، از اثرگذاری فرمانده شهید سپاه قدس بر دل‌ها و قلوب مردم بعد از شهادتش سخن گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمدتقی قندهاری با بیان این که در عالم هستی هیچ چیزی اتفاقی نیست و این عالم به شکل کاملاً نظام‌مند پیش می‌رود، اقبال و توجه عموم مردم به سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادتش را نیز اتفاقی ندانسته و قوانین نظام هستی را عامل محبوبیت این سردار پرافتخار سپاه قدس عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر مهمترین ویژگی سردار سلیمانی را اخلاص ایشان دانست وگفت: کار اگر خالصانه و برای خدا، بدون توجه به نگاه دیگران باشد، ضمن این که نزد خداوند بالا می‌رود، مطابق همین قوانین عالم سبب می‌شود انسان نزد دیگران عزیز شود.

وی افزود: قرآن کریم از زنده بودن شهدا سخن به زبان می‌آورد و نباید در مورد این موضوع تعارف کرد بلکه حقیقت این است که شهدا در همین عالم مادی منشأ خیر و اثر و برکت هستند و می‌توانند کار انجام دهند. بزرگی می‌گفت وقتی فردی شهید می‌شود به سطح بالاتری از توانمندی می‌رسد که در بُعد مکان و زمان محصور نیست و می‌تواند در دنیا اثرگذار باشد و اقداماتی انجام دهد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور ادامه داد: بنابر همین قانون، شهید سلیمانی بعد از شهادت نیز به اذن خداوند توانمندی به مراتب بیشتری برای اثرگذاری در دنیا پیدا کرده و منشأ خیرات و برکاتی برای انقلاب و همه مردم مستضعف دنیا شده است. به همین خاطر اثرگذاری وی روی قلوب و دل‌های مردم را می‌بینیم و یکی از عواملی که بعد از شهادت ایشان، مسیر زندگی بسیاری از مردم تغییر کرد نیز همین امر بود.

قندهاری یکی از خصوصیات و ویژگی این شهید را در عین حال که به سرزمین خود عشق می‌ورزید، نگاه فراتر از ملی‌گرایی صرف او دانست و از نگاه فراسرزمینی فرمانده شهید سپاه قدس سخن به میان آورد که سبب شده بود هر کجا شیعه، مسلمان و یا انسانی مورد ظلم قرار گرفته بود برای حمایت از او ورود پیدا می‌کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر این نگاه انسان‌مدارانه شهید سلیمانی نسبت به همه مخلوقات هستی را موجب جلب توجه مردم به وی و محبوبیت او عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در عین حال که برای کشور از هیچ خدمتی دریغ نورزید، این نگاه فراسرزمینی و انسان‌محورانه را هم داشت که باعث به دل نشستن او و محور قرار گرفتنش برای وحدت بین مسلمین، محور مقاومت و همه آزادی‌خواهان حق طلب و انسان‌هایی که دنبال شرافت و انسانیت هستند شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل محبوبیت سردار سلیمانی این است که در طول زندگی خویش همواره بر کار خود یعنی نظامی بودن تأکید داشت و همیشه خود را یک سرباز می‌دانست و سعی می‌کرد وظیفه خودش را به بهترین شکل انجام دهد و از ورود کردن به جناح‌بازی‌ها و خط‌بازی‌های سیاسی پرهیز می‌کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: خط قرمز حاج قاسم تنها ولایت‌پذیری و تبعیت کامل از ولی بود که کسی می‌تواند به این نقطه برسد که نفسانیت خود را قبلاً از بین برده باشد.

مردم‌داری و مردم‌مداری سردار دل‌ها خصوصیت دیگری بود قندهاری آن را عامل جذب مردم از هر تفکر و جناحی بیان کرد و افزود: سردار سلیمانی به مردم عشق می‌ورزید و این عشق آن قدر خالصانه و واقعی بود که مردم آن را درک کردند و دیدند.