سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره را «مخرب و خطرناک» توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از تاس ماریا زاخارووا» وزیر خارجه روسیه، شرایط کنونی شبه جزیره کره و افزایش تنش ناشی از تداوم رزمایش مشترک نظامی واشنگتن و سئول را در این […]

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره را «مخرب و خطرناک» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از تاس ماریا زاخارووا» وزیر خارجه روسیه، شرایط کنونی شبه جزیره کره و افزایش تنش ناشی از تداوم رزمایش مشترک نظامی واشنگتن و سئول را در این منطقه نگران‌کننده توصیف کرد.

زاخارووا با ابراز نگرانی از ادامه رزمایش آمریکا و کره جنوبی اظهار داشت: ما در مورد تحولات و شرایط شبه جزیره کره نگران هستیم؛ شرایطی که به‌تازگی بر اثر تداوم رزمایش گسترده مشترک آمریکا و کره جنوبی و همچنین پیام‌های تحریک‌آمیز از سئول به کره شمالی، تشدید شده است.

به گفته زاخارووا، از نظر مسکو «چنین اقداماتی که به نگرانی‌های جدی در پیونگ‌یانگ منجر می‌شود، مخرب و خطرناک است.»

کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک سالانه خود را از ۲۲ آگوست (دوشنبه ۳۱ مردادماه) با از سرگیری آموزش‌های میدانی آغاز کردند. منابع کره جنوبی گفته‌اند که این تمرینات نظامی با هدف افزایش آمادگی همزمان با انجام آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی صورت می‌گیرد.