کردستان، به عنوان پاره تن ایران اسلامی همواره کیانداری غیور و با صلابت در برابر هجمه بدخواهان بوده بیانیه مشترک شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ شورای فرهنگ عمومی و […]

کردستان، به عنوان پاره تن ایران اسلامی همواره کیانداری غیور و با صلابت در برابر هجمه بدخواهان بوده

بیانیه مشترک شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بیانیه مشترک به شرح زیر صادر کردند:

 « ایّام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و آغاز طلیعه چهل و پنجمین بهار شکوفایی نظام مردم سالاری دینی به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و نایب بر حقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) را گرامی می داریم.

ایامی که یادآور رهایی ایران عزیز از سلطه استبداد شاهنشاهی و گسستن زنجیرهای فریبنده استعمار و استکبار جهانی بود.

درود و سلام به روح امام امت و شهدای به خون خفته آزادی ملت قهرمان ایران که سرزمین مادری را از یوغ ذلت و خواری رهایی بخشیدند.

انقلاب شکوهمند مردم قهرمان ایران در عصری واقع شد که مدرنیته با تمام ابعاد آن، زندگی معنوی و دینی را تحت الشعاع قرار داده بود و ساحت دین را از زندگی اجتماعی خلع ید نموده، در حیات خلوتی زندگی انسان جا داده بود.

چنین بود که یکباره خروشی توحیدی از حنجره ی مردی الهی طنین انداز شد و خواب شیرین، چشمان بسته شده به حق و حقیقت را آشفته ساخت. انقلابی به وقوع پیوست که اندیشه ناب دینی منبعث از مکتب ناب محمدی و رفتار علوی و شور حسینی را در منطق خود داشت. و آنانی که به باور افیون بودن دین برای توده ها، رسیده بودند، اکنون مات و مبهوت نظاره گر تحولی عظیم بودند که دین اسلام در عرصه زندگی بشر ایجاد کرده و بر تمام ابعاد تمدنی مدرنیته فائق آمده بود.

انقلابی که در ایدئولوژی آن ضدیت با امپریالیسم غربی و کمونیسم شرقی موج می زد، معمار و نظریه پرداز اصلی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) در همان روزهای اول انقلاب اعلام کرد: «ما انقلاب خود را صادر خواهیم کرد.»

این پیام همچون کابوسی بود که آشفتگی آنان را مضاعف می کرد؛ بنابراین درصدد براندازی نظام برآمدند، تا این انقلاب نه تنها الگو برای ملت های دیگر نگردد بلکه عبرتی برای هرکسی باشد که بخواهد برخلاف نظام سلطه جهانی حرکتی کند.استکبار جهانی علیرغم توطئه ها و وارد کردن صدمات سنگین بر انقلاب مردمی ایران، هرگز نتوانسته است بر اراده آهنین امت اسلامی ایران و تربیت یافتگان مکتب علوی و میثاق خون بسته های عاشورای حسینی خللی وارد آورد.

امروز ما وارث انقلابی هستیم که بر تارکش «ایران استوار-۴۴سال افتخار» را دارد و در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، صدور آن روندی پرشتاب به خود گرفته و حرکت های انقلابی متاثّر از آن، از شمال آفریقا شروع شده و می رود تا کل جهان اسلام را از یوغ استعمار نو و استعمار فرانو صلیبیون از خدا بی خبر و جهودان صهیونیسم جهانی برهاند.

تجربه چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی که در بطن و متن اش پویایی، نقد سازنده و اصلاح مبتنی بر آرای ملت شهیدپرورش را دارد مملو از افتخارات غرور آفرین برگرفته از وحدت اقوام ایرانی است و مقاومت و ایستادگی آن برای مردمان جهان ثابت کرده است که هیچ نیرویی نمی تواند در برابر نیروی ایمان و اراده یک امت به هم پیوسته بایستد.

کردستان، سرزمین مجاهدت‌های خاموش به عنوان پاره تن ایران اسلامی همواره کیانداری غیور و با صلابت در برابر هجمه بدخواهان بوده و ضرورت احترام به فرهنگ غنی آن چنان است که قافله سالار جهان اسلام از این سرزمین با مردمان فداکار و وفادار به عنوان «سرزمین هنر و فرهنگ» یاد می کند و از اینرو دشمن گرگ صفت در هر برهه زمانی دوستدار توسعه و آرامش این سرزمین مسجد و مناره نبوده همواره با خدعه ای به دنبال مقاصد پلیدش است و نمونه بارز این رفتار پلید مخدوش نمودن و ترور شخصیت فرزندان این سرزمین به عنوان سرمایه های گرانسنگ اجتماعی ایران اسلامی است اما جیره خواران آشوب و اغتشاش  این وعده تخلف ناپذیر خداوند را نمی دانند که می فرماید:

«اِنّ اَلَذینَ قالوُا رَبُّنَا الله ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکه الّا تَخافوُا وَ لاتَحزَنوُا وَابشِروا بِالجَنَّهِ الَّتی کُنتُم تُوعَدون» 

شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تجلیل از حماسه های عظیم همه مردان و زنان ایران اسلامی بالاخص مردم نجیب این سرزمین رشید و با صفا که خون خود را به پای این شجره طیبه ریختند تا استقلال، آزادی و نظام مردم سالاری دینی را ثمر داد، ارج می نهیم و با اعلام حمایت از همه آزادی خواهان جهان مخصوصا مردم عزیز فلسطین با حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن عهد خویش را با آرمان های انقلاب و امام و شهدا محکم کرده با رهبر عظیم الشان انقلاب تجدید بیعت خواهیم ک