دکتر صالحی از پیشرفت ۹۰ درصدی پوشش واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان نجف آباد و منطقه مهردشت خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد؛ دکتر فضل اله صالحی <<رییس شبکه>> در تشریح جزئیات این خبر گفت: با آغاز […]

دکتر صالحی از پیشرفت ۹۰ درصدی پوشش واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان نجف آباد و منطقه مهردشت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد؛ دکتر فضل اله صالحی <<رییس شبکه>> در تشریح جزئیات این خبر گفت: با آغاز طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل در طیور بومی روستائیان، این شبکه نیز با تشکیل دو اکیپ عملیاتی جهت حضور در همه روستاها و انجام دقیق واکسیناسیون برنامه ریزی و اقدام لازم را انجام داد.

وی افزود: بیماری نیوکاسل در ایران بومی است و با توجه به دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور، سیاست مبارزه و کنترل آن، رعایت اصول امنیت زیستی – قرنطینه ای و واکسیناسیون است .

رییس شبکه دامپزشکی نجف آباد یکی از نتایج اجرای این طرح را پایین آمدن تلفات طیور روستایی و در عین حال کمک به معیشت و اقتصاد خانوار روستایی عنوان و خاطر نشان کرد: کاهش چرخش ویروس در طیور روستایی باعث کاهش انتقال بیماری به صنعت طیور می شود.

دکتر صالحی اظهار داشت: این طرح در روستاهای این شهرستان و منطقه مهردشت انجام و پیش بینی می شود تا پایان طرح ۳۰ هزار قطعه طیور بومی واکسینه گردد که هم اکنون با واکسیناسیون ۲۷ هزار و ۲۵۰ قطعه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت کار انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در پایان بیان نمود: نوع واکسنی که در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد واکسن ایرانی مقاوم به حرارت نیوکاسل ساخت موسسه سرم و واکسن سازی رازی است