تنها ایران و سوریه در کنار معادله بازدارندگی لبنان ایستاده‌اند دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از ایران و سوریه به عنوان تنها حامی قدرت بازدارندگی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نام برد. تنها جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار معادله بازدارندگی لبنان ایستاده‌اند و به همین علت است که این دو کشور مورد […]

تنها ایران و سوریه در کنار معادله بازدارندگی لبنان ایستاده‌اند

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از ایران و سوریه به عنوان تنها حامی قدرت بازدارندگی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نام برد. تنها جمهوری اسلامی ایران و سوریه در کنار معادله بازدارندگی لبنان ایستاده‌اند و به همین علت است که این دو کشور مورد هجمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسب روز جانباز و تکریم مقام جانبازان و اسرای مقاومت طی سخنانی ضمن تمجید از جانبازان و آزادگان مقاومت اسلامی لبنان گفت: مناسبت‌های ماه شعبان، ماه رسول الله (ص) را به شما تبریک می گویم، در این ماه مناسبت‌های زیادی داریم از جمله مناسبتی که به خاطر آن یعنی روز جانباز و اسرای آزاده اینجا جمع شده‌ایم.

وی افزود: خودم را به یک معیار متعهد کرده‌ام، اینکه وقتی یکی از فرماندهان ما که مأموریتی اصلی را بر عهده دارد از دست می‌دهیم خود، سالروز درگذشت او را گرامی بدارم حالی فرقی ندارد این فرمانده به شهادت برسد یا اینکه به مرگ طبیعی از دنیار برود.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: سالروز ولادت امام زین العابدین (ع) را روز اسیر نامگذاری کردیم، آن جوانی که بیماری باعث شد از شرکت در قیام عاشورا بازبماند، بنابراین به اسارت گرفته شد، ولی برغم بیماری شدید استوار ماند. مجروحان و جانبازان ما از ابتدا جان بر کف و در خط مقدم بودند، مثل حضرت عباس (ع)، آنها بار مبارزه را به دوش کشیدند و همه خطرات را به جان خریدند و در نبردهای خود به یکی از دو امر نیکو پیروزی و یا شهادت چشم دوخته بودند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: گروهی از زنان با جانبازان ازدواج کردند و همسران گروهی دیگر از زنان پس از ازدواج مجروح شدند و هر کدام از این دو گروه نزد خدا مقام و جایگاه خود را دارند، برادرانی نیز در میادین نبرد به اسارت گرفته شدند یا اینکه به علت وابستگی به مقاومت سال‌ها در زندان‌ها اسارت کشیدند، در چنین روزی باید درد و رنج‌های آنها و شکنجه وحشیانه آنها را به خاطر بیاوریم.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه وقتی دشمن ما به دنبال تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی است، یعنی اینکه ما با دشمنی احمق مواجه هستیم و این اقدام از نشانه‌های زوال و پایان رژیم صهیونیستی است، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: ای صهیونیست‌های احمق این اقدام شما تنها باعث تقویت عزم و اراده و پافشاری مبارزان فلسطینی به اجرای عملیات استشهادی می‌شود، البته برای وحشی بودن رژیم صهیونیستی نیازی به دلیل و مدرک نداریم، آنچه که در شهرک حواره فلسطین رخ داد نماد وحشیگری بود ولی جهانیان هنوز دنبال مدرک هستند، ما به آنها تاکید می‌کنیم که این کار صهیونیست‌ها بوده است.

وی ضمن درخواست از امت اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین گفت: تصمیم اشغالگران در اعدام عاملان عملیات ضد صهیونیستی غیرانسانی و اقدامی احمقانه است.

نصرالله ادامه داد: شاهد تحرکاتی از دشمن برای نفوذ به خارج از خط آبی هستیم، ولی ما دیدیم که مردم بی دفاع بدون هیچ‌گونه ترس و نگرانی و با شجاعت تمام، چگونه در مقابل نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و تانک‌های این رژیم ایستادند، البته ارتش لبنان با افسران و سربازان خود در مرزهای این کشور در مقابل اشغالگران صهیونیست ایستاده است و اجازه پیشروی به نظامیان صهیونیست را نمی‌دهد و چنین امری بدون معادله بازدارندگی در لبنان رخ نمی‌دهد؛ چیزی که ملت، ارتش و مقاومت آن را در مرزها رقم زدند، همچنین این معادله که امروز حافظ سرزمین و اراضی ما است و در آینده نیز از چاه‌های نفت و گاز محافظت خواهد کرد، به برکت خون شهدا و جانبازان و مجروحان مقاومت به دست آمده است.