همایش سراسری فرماندهان و مدیران بسیجی ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار ، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن گرامیداشت ایام […]

همایش سراسری فرماندهان و مدیران بسیجی ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از ایثار ،

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و ولادت پربرکت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و پاسداشت نام امام و شهدا گفت: اگر بگوییم بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئی از سازمان بسیج است اشتباه نگفته‌ایم، به این دلیل که فلسفه وجودی بسیج و بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی و در امتداد یکدیگر است و چون حجم کارها و اقداماتی که در حوزه ایثار و شهادت و رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران زیاد بوده دو سازمان ایجاد شده اما در ماهیت یک نهاد است زیرا فلسفه ایجاد، مأموریت و رفتار سازمانی و همچنین جنس نیروی انسانی آنها یکسان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بسیج یک سازمان مردم پایه است که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و برقراری حکومت اسلامی مردم را سازماندهی می‌کند و مهارت می‌بخشد و از آن مهارت‌ها استفاده کرده و به اصلاح باور و اخلاق جامعه می‌پردازد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تأثیر بسیج در جامعه، گفت: بسیجیان افراد جامعه را به صورت داوطلبانه در مسیر تحقق اخلاق و احکام اسلامی قرار می‌دهند، به همین دلیل بسیج همه جا هست و جایی وجود ندارد که بسیج در آن نباشد و هرجایی هم که هست، مشغول انجام وظیفه است و در عرصه دفاع مقدس، دفاع از حرم و همچنین در واکسیناسیون کرونا حضور دارد و در صورت نیاز در کمک مؤمنانه مشارکت می‌کند و بسته معیشتی فراهم می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی بسیج را یکی از اصلی‌ترین و شاید تنهاترین سازمانی دانست که پایه قدرت ملی و امنیت ملی نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد و خاطرنشان کرد: قدرت یا حفظ حاکمیت جامعه نیاز و ارکانی دارد و این ارکان حافظان جامعه هستند که اگر از بین بروند جامعه نیز از بین می‌رود که در تاریخ مثال‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله تمام دنیا از شرق و غرب جمع شدند و علی‌رغم تمام کمبودهای ایران از پس این کشور برنیامدند و دلیل این امر مؤلفه‌هایی است که قدرت ملی را خلق می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که مؤلفه‌های امنیت ملی برخی کشورها مانند آمریکا بر سه پایه است، بیان کرد: این موارد شامل لیبرال دموکراسی، قدرت نظامی و لیبرال سرمایه‌داری است و هر بار که یکی از آنها به عنوان مثال قدرت اقتصادی دچار تزلزل شود از مؤلفه دیگر مانند قدرت نظامی استفاده شده است که نمونه آن را در حمله به عراق مشاهده کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که چه چیزی انقلاب اسلامی را خلق کرده و علت ایجاد این انقلاب و نظام و همچنین علت بقای آن چیست و آن چیزی نیست جز باور مردم و نیز نگاه آن‌ها به کارکرد دین در اداره یک جامعه و آن سازمانی که از این موضوع پاسداری می‌کند بسیج است و بسیجیان دین‌باور و متدین هستند که از آسایش خودشان می‌گذرند و هرجا که مردم مشکل دارند در کنار مردم هستند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ایثار امام حسین (ع) و یاران باوفایش در حادثه کربلا گفت: این تفکر خود را در مقابل خداوند پاسخگو می‌داند و بسیجی نیز خودش را در برابر خدا پاسخگو می‌داند و به خاطر نعمت زندگی در حاکمیت دین شاکر است و برای حفظ و قوام دین و حکومت اسلامی تلاش می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اهداف بسیج را دنبال می‌کند، ادامه داد: این دو سازمان یک روح در دو بدن هستند و به عبارت بهتر کارکردشان دقیقاً مثل هم است اما ممکن است حوزه و ساحت مأموریت آنها متفاوت باشد اما جنس تفکر حاکم، نیروی انسانی شاغل و نوع فعالیت‌ها شبیه به هم است و می‌تواند مکمل هم باشد.

وی با اشاره به برخی حوادث روزهای گذشته خاطرنشان کرد: در حال حاضر در میانه یک جنگ ترکیبی هستیم. کارکرد بسیج دفاع از امنیت ملی و حاضر بودن در صحنه نبرد است و باید آماده رویارویی با دشمنی باشد که از انواع و اقسام اتفاقات هم استفاده می‌کند و شاهد بودیم روز گذشته نیز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ما هرجا بتوانیم به جمهوری اسلامی ضربه می‌زنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به موضوع حجاب در جامعه اسلامی، گفت: متأسفانه پس از اقدامات یک دهه گذشته در مبارزه با حجاب امروز بی‌محابا کشف حجاب صورت می‌گیرد و این اقدامات مقدمه یک حرکت برای عریان‌سازی زنان و عادی‌سازی روابط غیراخلاقی است و عفت درونی زن ایرانی را می‌خواهند از او بگیرند.

وی افزود: وظیفه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توجیهی، تربیتی، آموزشی و انضباطی باشد که جلودار تمام این فعالیت‌ها خواهران بسیجی خواهند بود. ما باید از خودمان شروع کنیم و یک جریان ویژه‌ای در بنیاد با کمک بسیجیان در جهت اصلاح مبانی فکری و رفتاری ایجاد کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بسیج در نهاد انقلابی مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با فکر و برنامه‌ریزی دقیق عمل کند، ادامه داد: بسیج بنیاد باید با بقیه ادارات متفاوت باشد و من معتقدم نظام گزینش در بنیاد نیز باید متفاوت باشد و این موارد نیازمند مقدمه‌سازی بسیج است تا مجموعه خروجی بنیاد یک نظام رفتاری که تلألو آن اخلاق، کرامت رضوی و قانون‌مداری و مبارزه با فساد است، باشد.

در ابتدای این همایش سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) گفت: در سی و سومین سالگرد رحلت امام (ه) با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنیم و سربازی خود را به ولی امر مسلمین اعلام می‌داریم و امیدواریم آنچه وظیفه ما است را به خوبی انجام دهیم.
وی خطاب به بسیجیان بنیاد افزود: در نگهداری و حفظ انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دروغ و فریب و جنگ روانی دشمن را بی‌پاسخ نگذارید و بی‌تفاوت در برابر تلاش‌های فکری دشمن برای تحریف انقلاب نباشید که با دروغ در فضای مجازی و شبکه ماهواره‌ای کار می‌کند و این دروغ‌ها را افشا کنید و نگذارید که در افکار عمومی اثرگذار باشد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ما به عنوان بسیجی باید به منشور چهل ساله در بیانیه گام دوم انقلاب توجه کرده و برای تحقق آن تلاش کنیم و در حوزه اداری هم باید جهاد تبیین و کادر سازی را سرلوحه امور قرار دهیم.