کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز جمعه (به وقت محلی) گفت که پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، یک اقدام دفاعی است. به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کیم در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تلاش پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره، افزود: پرتاب ماهواره شناسایی نظامی ما نوعی […]

کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز جمعه (به وقت محلی) گفت که پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، یک اقدام دفاعی است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، کیم در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین تلاش پیونگ یانگ برای پرتاب ماهواره، افزود: پرتاب ماهواره شناسایی نظامی ما نوعی اعمال حق دفاع از خود و یک اقدام دفاعی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف کره شمالی ایجاد قابلیت دفاع از خود است، خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره در ابتدای هفته جاری هیچ آسیبی به امنیت کشور همسایه وارد نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، کره شمالی بامداد پنحشنبه اعلام کرد که پرتاب ماهواره شناسایی نظامی این کشور به فضا با شکست مواجه شده است.

خبرگزاری کره شمالی درباره پرتاب روز پنجشنبه گفت که پروازهای مرحله اول و دوم ماهواره شناسایی نظامی مالیگیونگ-۱ عادی بود اما مرحله سوم به دلیل خطا در سیستم انفجار اضطراری شکست خورد.

پیونگ یانگ اولین ماهواره شناسایی نظامی خود با نام «مالیگیونگ-۱» را که روی یک موشک نوع جدید به نام «چولیما-۱» نصب شده بود، در ۳۱ مه (۱۰ خرداد) پرتاب کرد اما به گفته رسانه‌های دولتی کره شمالی، موشک چولیما-۱ پس از آغاز به کار غیرعادی موتور مرحله دوم خود، در دریای زرد سقوط کرد.