دف‌نوازی آمیختگی غلیظ با زندگی اجتماعی مردم استان کردستان دارد. رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان: دف‌نوازی آمیختگی غلیظ با زندگی اجتماعی مردم استان کردستان دارد چرا که دف در کردستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج […]

دف‌نوازی آمیختگی غلیظ با زندگی اجتماعی مردم استان کردستان دارد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان: دف‌نوازی آمیختگی غلیظ با زندگی اجتماعی مردم استان کردستان دارد چرا که دف در کردستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، امین مرادی نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج از برگزاری دهمین دوره جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت در سنندج خبر داد و اظهار داشت: سال ۸۴ این جشنواره برنامه‌ریزی شد و در سال ۸۸ به سراسری تبدیل شد و بعد از یک وقفه چند ساله از سال ۹۵ دوباره شروع شد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در سال ۸۸ به طریقت نقشبندیه و قادریه اشاره کردند و همین زمینه احیای جشنواره شد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در هر دوره از جشنواره از یکی از مفاخر استان تجلیل شده است.

وی یادآور شد: هم‌نوازی هزار دف‌نواز در عمارت خسروآباد در ششمین دوره آن موجب تثبیت این جشنواره شد.

مرادی اضافه کرد: دف‌نوازی آمیختگی غلیظ با زندگی اجتماعی مردم استان کردستان و منطقه دارد چرا که دف در کردستان از قداست خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: دف نه تنها به استان کردستان بلکه به منطقه کردی تعلق دارد و زمانی که این جشنواره در کردستان برگزار می‌شود، از استان‌های کردنشین گروه‌هایی شرکت می‌کنند.

مرادی وجود خانواده‌های عندلیبی‌ها و کامکارها و امثال آنها را از مصادیق فرهنگی و هنری بودن کردستان عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ از کردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر نام بردند.

وی ادامه داد: اهمیت جشنواره دف نوای رحمت این است که در راستای حفظ اصالت دف و سازهای مشابه آن حرکت می‌کند و حضور گروه‌های مختلف از اقصی نقاط کشور دلیلی بر این ادعاست.

مرادی اذعان کرد: حوزه هنری در تمامی مراسمات هنری و فرهنگی استان حضور دارد ضمن اینکه این نهاد در تولیدات مکتوب، ادبیات پایداری و هنری نقش موثری دارد.

رئیس حوزهنری استان کردستان شعار جشنواره دف نوای رحمت را هنر، مهربانی و همگرایی اعلام کرد و گفت: این جشنواره از فردا به مدت سه روز در سنندج برگزار می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان