ضرورت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) برای نسل جوان استاندار کردستان با اشاره به اهمیت معرفی شخصیت والا و ابعاد وجودی امام خمینی(ره) به نسل جوان،گفت:امروزه جوانان ما نیازمند شناخت اندیشه‌های آن شخصیت بزرگ هستند و انتقال افکار و آثار آن امام در زندگی نسل جدید باید جاری و ساری شود. به گزارش خبرنگار پایگاه […]

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت معرفی شخصیت والا و ابعاد وجودی امام خمینی(ره) به نسل جوان،گفت:امروزه جوانان ما نیازمند شناخت اندیشه‌های آن شخصیت بزرگ هستند و انتقال افکار و آثار آن امام در زندگی نسل جدید باید جاری و ساری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب که در دبیرستان شهید نامدار مرادی سنندج برگزارشد با تبریک فرارسیدن ایام الله مبارک دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی،اظهار کرد:به تعبیر حضرت امام راحل (ره) و در کلام حکمت آمیز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، انقلاب ما انفجار نور بود، یعنی نور در مقابل تاریکی و ظلمت است.

وی خاطرنشان کرد:تشبیه انقلاب به انفجار نور این چنین است که نهضت فراگیر اسلامی مردم در بهمن ۵۷ یک واکنش قوی و شدید مردمی علیه ظلم و استکبار رژیم ستم شاهی بود که منجر به فروپاشی آن حکومت سیاه شد.

طبق اظهارات استاندار کردستان، همواره در دنیا به واسطه انقلاب‌ها حاکمیت‌های جدیدی روی کار آمده اما انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های سراسر تاریخ تفاوت بزرگی دارد چراکه متکی به خواست و اراده مردم بود.

زارعی کوشا ادامه داد: محور حرکت ملت ایران در انقلاب اسلامی، امامی حکیم بود که گوش به فرمان خدا و بر اساس فرامین دینی انقلاب عظیمی را با درایت، رهبری کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب ما کودتای نظامی نبود بلکه یک انقلاب فرهنگی بود، افزود: مردم در اوایل پیروزی انقلاب به داشته های ایرانی و اسلامی خود رجوع کردند و مصمم شدند رژیمی را که همه موجودیت آن وابسته به بیگانکان بود و هیچ اراده ای از خود نداشت را سرنگون کنند و یک نظام مبتنی بر خواست مردم را با رای آری مردم و بر اساس مبانی ایرانی و اسلامی برگزینند.

استاندار کردستان با ذکر اینکه شخصیت امام راحل(ره) شخصیی کم نظیر در طول تاریخ بود تاکید کرد:ما در معرفی و شناخت این شخصیت بزرگ اهمال کرده‌ایم.

زارعی کوشا اضافه کرد:امروز دشمنان انقلاب با تمام تلاش سعی می‌کنند ما را از هویت اصلی دور کند و معرفی وارونه ای از امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب در فضای مجازی به زعم خویش انتشار دهد تا نسل جدید با این شخصیت بزرگ ارتباط و آشنایی کمتری داشته باشند.

وی در ادامه تولید محتوا و طراحی مسابقه ای در باب شناخت معرفی شخصیت امام (ره) با مشارکت آموزش و پرورش استان را در راستای آشنایی بیشتر نسل جوان را پیشنهاد داد و گفت: با این اقدام دانش آموزان فرصتی برای مطالعه این شخصیت بزرگ خواهند شد.

طبق گفته استاندار کردستان، از دیدگاه شهید آیت الله مطهری یکی از بزرگ مردانی دینی دوره ما که در بازگشت از سفر فرانسه و دیدار با امام راحل در پاسخ به دوستانش در وصف امام (ره) گفت: چهار «آمن» در امام دیدم آمن به هدف، آمن بسبیله، آمن بقومه و آمن بربه که ایمان به خدا، ایمان به هدف، اعتقاد به راه و ایمان به مردم، از جمله این ویژگی و مولفه امام امت است.