آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی […]

آیین تکریم و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان و جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری استان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار فرشچیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی تمنایی در این مراسم با بیان اینکه استان اصفهان استانی هنرپرور و هنر خیز و به فرموده مقام معظم رهبری در بحث علم ،هنر و ادب و ایثار پیشتاز است اظهار کرد: جا دارد ما قدردان همه‌ی شما عزیزان باشیم و با همکاری و همیاری شما عزیزان و به لطف حضور و فعالیت شما اقداماتی انجام شده است.
وی از عضویت پنج هزار نفر از استان اصفهان در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: در این مدت وام های بسیاری نیز در اختیار هنرمندان قرار دادیم.
تمنایی در ادامه از وجود ۲۵مدرسه قرآنی در اصفهان و برتری هنرمندان اصفهانی در عرصه فیلم سازی یاد کرد و گفت: همچنین امسال اولین نمایشگاه مد و لباس در اصفهان برگزار شد و ده ها نمایشگاه در سطح استان بود و چهارمین جشنواره مد و لباس فردخت با ۸۰۰کار چند روز پیش در کاشان برگزار شد و در بحث ارزیابی عملکردی سال گذشته رتبه ۲۵بودیم و امسال رتبه سوم شدیم و در این زمینه بسیار درخشان بودیم.

وی خطاب به هاشمی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان اصفهان با مشکل مالی مواجه هستیم و باید در این زمینه همیاری صورت گیرد و ما هنوز با وجود فعال بودن استان یک ریال هم بودجه فرهنگی نگرفتیم.
وی تاکید کرد: استان اصفهان همیشه در زمینه فرهنگ و هنر اول بوده و این همیاری و همکاری مسئولین را میطلبد و با همه‌ی کمبودهای مالی که وجود دارد همه‌ی همکاران من تلاش بسیار کردند
تمنایی در پایان گفت: ان شاءالله که خداوند لطف خود را شامل حال آن ها و همه‌ی ما بکند و اگر کمبودی بوده از بنده و اگر پیشرفتی بوده همه از زحمات شما عزیزان است.
همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در این مراسم نیز گفت:این اداره کل ،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک ساختار است ولی با کلمات فرهنگ و ارشاد از نوع اسلامی کار داریم.
وی افزود: تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر از نوع اسلامی مهم است و به دنبال هنر اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی و آنچه میتواند به آن تعالی بخشد هستیم.
وی با بیان اینکه در همه‌ی هنرهایی که در شهر اصفهان از سال های قدیم بروز و ظهور کرده همه‌ی نشان از اسلام دارد تاکید کرد: اصفهان از نظر اسلامی بودن فرهنگ و هنر بی بدیل و کم نظیر است.
جان نثاری اذعان کرد: تجلی اسلامیت در همه‌ی هنرهای اصفهان کاملا مشهود است و اگر کار و برنامه ای بخواهد این موضوع را تحت الشعاع خود قرار دهد قابل پذیرش نیست و فرهنگ و هنر باید اسلامی باشد.
معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از کارهای جدی صورت گرفته، مرجعیت و تنظیم گری وزارت است که به جهات مختلف مخدوش شده بود و باید اقدامی در جهت تک منظری صورت می گرفت و احیای شورای هنر که بعد از قریب سیزده سال تشکیل شد و هر هفته با یک خروجی مانند تصویب سند موسیقی انجام شد .
وی اقدام دیگر را تقویت گفتمان هویت ایرانی اسلامی در وزارت بیان و تصریح کرد: از کارهای متعددی که در حوزه تولیدات رخ داده تا جهت گیری رویدادهای مختلف که سعی شده در بستر اسلامی باشد همه در جهت تقویت گفتمان هویت ایرانی اسلامی بوده است.

هاشمی همچنین رونق فرهنگی را یکی از رویدادهای جدی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: مسئله کرونا منجر به تعطیلی همه‌ی عرصه ها شد و روزانه هفتصد نفر فوت می شدند که کمکم این عرصه ها پا گرفت و بعد با فتنه‌ی عجیبی برخورد کردیم که دشمنان هدفشان را تعطیلی معیشت هنرمندان قرار دادند و به سوی این رفتند که همه‌ی کارها را تعطیل کنند و با تلاش برادران شما در فرهنگ و ارشاد اسلامی تا کنون توانستیم به این جایگاه کنونی برسیم.

وی در ادامه به مسئله عدالت فرهنگی اشاره کرد و افزود: قریب صدهزار هنرجو در طرح« آموزش هنر برای همه» آموزش دیدند و بیش از بیست تالار فرهنگی در همین دولت مورد بهره برداری قرار گرفت و در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان را یکی از قله های رفیع کشور بیا کرد وگفت:٫ در این راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری میتواند نقش بزرگی ایفا کند و تا کنون کرده و انتظار داریم با ایجاد یک قرارگاه فرهنگی هنری با همدلی و یک حرکت قرارگاهی و حل مسئله اتفاقات بزرگی در اینجا ایجاد شود.