دریافت ماهانه ۲۵ گزارش مؤثر از سامانه سوت‌زنی / شناسایی گلوگاه‌های مسئله‌ساز در طرح شفافیت سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ماهانه ۲۵ گزارش مؤثر از سامانه سوت‌زنی حاصل می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ گزارش سامانه سوت‌زنی به بازرسی شهرداری ارائه شده و در حال بررسی است. به گزارش […]

دریافت ماهانه ۲۵ گزارش مؤثر از سامانه سوت‌زنی / شناسایی گلوگاه‌های مسئله‌ساز در طرح شفافیت

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ماهانه ۲۵ گزارش مؤثر از سامانه سوت‌زنی حاصل می‌شود، گفت: بیش از ۲۰۰ گزارش سامانه سوت‌زنی به بازرسی شهرداری ارائه شده و در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی صالحی با بیان اینکه سامانه سوت‌زنی مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان است که در قالب کمیته سلامت و ارتقای اداری و طرح شفافیت تصویب شد، اظهار کرد: این سامانه در حال فعالیت است تا چنانچه شهروندان تخلفی را در بدنه مدیریت شهری مشاهده کردند، در این سامانه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی را در ابتدای فعالیت دوره ششم به‌ثمر رساندیم و حدود ۲۵۰۰ تماس با سامانه سوت‌زنی برقرار شده است، افزود: ماهانه ۲۵ گزارش مؤثر از این سامانه داشتیم و بیش از ۵۰ مورد، تشکیل پرونده و پیگیری قضائی و انتظامی اتفاق افتاده که بخشی از آن از طریق این سامانه و بخشی با تأیید گزارش‌های آن رخ داده است.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ گزارش سامانه سوت‌زنی به بازرسی شهرداری ارائه شده و در حال بررسی است، تصریح کرد: این سامانه باعث شده است که گزارش‌های مؤثری داشته باشیم یا تأیید گزارش‌های بازرسی و نظارتی اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه تقدیر از نیروهای پاک‌دست، کارآمد و سالم با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی ذیل طرح شفافیت و سلامت اداری فراهم شد و در مجموع این بخش از طرح شفافیت به موضوع بازدارندگی و تقویت سازوکارهای نظارتی کمک کرد و بیش از اینکه نیازمند عملیات باشد، بازدارندگی ایجاد کرد.

صالحی ادامه داد: این طرح کمک کرد تا به این باور دوباره ایمان بیاوریم که ۹۹.۹۹ درصد از نیروهای شهرداری اصفهان در سلامت و تعهد کامل مشغول فعالیت هستند و حداقل مواردی که پیش می‌آید که اغلب تحت تأثیر عوامل خارجی است، به یک‌دهم درصد هم نرسد که در برابر این خانواده ۱۵ هزارنفری، ناچیز است.

وی با بیان اینکه شناسایی گلوگاه‌های مسئله‌ساز در طرح شفافیت و سلامت اداری دنبال شد که بخشی از ثمره آن را در کاهش پرونده‌های کمیته نظارتی مناطق پانزده‌گانه شاهد هستیم، گفت: با رفع این گلوگاه‌ها، مراجعات شهروندان به این کمیته‌ها که ناشی از عمل‌نکردن به قوانین یا تعارض بین مراجعه‌کنندگان و نیروهای شهرداری است، کاهش پیدا کرده است که بخشی از آنها از سامانه سوت‌زنی دنبال شد و بخش دیگری نیز با اصلاح فرایندها کاهش یافته است.