اتوبوسرانی: ۶ میلیارد تومان برای تجهیز اتوبوس‌ها تخصیص یافته است مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تاکنون برای تجهیز اتوبوس‌ها به کولر حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ تأکید بر استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و خودداری از استفاده از خودروی شخصی همواره یکی از […]

اتوبوسرانی: ۶ میلیارد تومان برای تجهیز اتوبوس‌ها تخصیص یافته است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: تاکنون برای تجهیز اتوبوس‌ها به کولر حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ تأکید بر استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی و خودداری از استفاده از خودروی شخصی همواره یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری بوده است. این موضوع در فصل تابستان که گرمای هوا در برخی از ساعات روز طاقت فرسا می‌شود، از اهمیتی دوچندان برخوردار است. چنانکه شهروندان انتظار دارند سیستم‌های خنک کننده و کولر اتوبوس‌ها روشن و فضای اتوبوس از خنکی مطبوعی برخوردار باشد.

پس از اعتراض چندین باره شهروندان از نبود سیستم سرمایشی در برخی از اتوبوس‌ها، مدیریت شهری هم در دفاع از عملکرد خود پرداخته‌است

شهروندان مشکلات اتوبوس‌های فاقد کولر را گزارش کنند

شهردار اصفهان در روز ۲۱ تیرماه و در یک برنامه رادیویی، در پاسخ به پرسش یکی از شهروندان مبنی بر اینکه چرا برخی اتوبوس‌های شهری در فصول گرم سال دارای کولر نیستند، توضیح داده که اکثر اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به کولر هستند و تعداد کمی از این امکان برخوردار نیستند که تلاش می‌کنیم این تعداد نیز مجهز شوند.

علی قاسم‌زاده همچنین از شهروندان خواست تا از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ مشکلات اتوبوس‌های فاقد کولر را گزارش کنند تا برای بهبود و رفع مشکل آنها چاره‌اندیشی شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه نیز در همین برنامه رادیویی اعلام کرد که از میان بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شهری حدود ۱۳۰ دستگاه به‌صورت فابریک بدون کولر است که از این تعداد ۸۰ دستگاه اکنون در شهر فعال است.

عباس روحانی همچنین اضافه کرد که مدیریت شهری برای تجهیز اتوبوس‌ها تلاش فراوانی انجام داده و شهروندان می‌توانند ازاین‌پس شماره پلاک اتوبوس‌های بدون کولر را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷به اطلاع مدیریت شهری برسانند تا برای رفع مشکل آنها اقدام شود.

او البته تأکید کرده که به‌لحاظ فنی باید در نظر داشت که طی حرکت اتوبوس‌ها در شهر، بارها درب‌های اتوبوس باز و بسته می‌شود، بنابراین هوای خنک داخل اتوبوس از آن خارج می‌شود و همین امر، تأمین کامل سرمایش خودرو را دشوار می‌کند.

تخصیص ۶ میلیارد تومان برای تجهیز اتوبوس‌ها به کولر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در گفتگویی تازه درباره این موضوع اظهار کرد: سرویس‌دهی و خرید قطعات کولر اتوبوس‌ها معمولا باید از بهمن و اسفندماه هر سال آغاز و در فروردین‌ماه سرویس‌های دوره‌ای برای فعال‌سازی کولرها انجام می‌شود تا از اواخر خردادماه کولر تمام اتوبوس‌ها روشن و فعال باشد که البته این برنامه زمان‌بندی وابسته به تأمین اعتبار از سوی شهرداری است.

وی با بیان اینکه شرکت اتوبوسرانی اصفهان طبق تقویم کاری خود در بهمن‌ماه به اتوبوس‌ها فراخوان داد و معایب و لیست قطعات و لوازم مورد نیاز آنها مشخص شد، افزود: متاسفانه به دلیل نبود بودجه مناسب، خرید این تجهیزات با تأخیر از اردیبهشت‌ماه انجام شد که این موجب شد در مقطعی از فصل گرما برخی از اتوبوس‌ها بدون کولر و یا با کولر خاموش و یا ضعیف در شهر تردد کنند، اما با توجه به مدیریت مالی، این کار با یک ماه تاخیر از اردیبهشت‌ماه آغاز شد و بعد از تأمین لوازم و قطعات موردنیاز توانستیم در روزهای گرم تابستان به شهروندان خدمت‌رسانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه تاکنون برای تجهیز اتوبوس‌ها به کولر حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است، درباره رضایت مردم از تجهیز اتوبوس‌های شهری به کولر، توضیح داد: نمی‌توان به طور قطعی درباره میزبان رضایت شهروندان از این موضوع اظهار نظر کرد، چراکه اگر ۴۰ شهروند سوار بر یک اتوبوس بدون کولر شوند، ممکن است همه آنها گزارش این موضوع را به شهرداری منتقل کنند و در این صورت نمی‌توان میزان دقیق رضایت و نارضایتی آنها از این امر را مشخص کرد.

وی با تأکید بر اینکه تأمین رضایت تک تک شهروندان برای شرکت اتوبوسرانی اهمیت دارد، گفت: شخصاً هر روز سامانه ۱۳۷ را رصد و شکایات مربوط به کولر اتوبوس را جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان در حال حاضر حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس کولردار سرویس شده که در سطح شهر تردد می‌کنند، اظهار کرد: باید توجه داشت که اتوبوسی که چند سال از عمرش می‌گذرد اگرچه کولر آن تجهیز شده، اما ممکن است بنا به عللی دچار ایراد شود، بنابراین در این چرخه، روزانه حداقل ۲۰ دستگاه اتوبوس به دلیل خرابی کولر از سطح شهر فراخوان می‌شود و بعد از رفع ایراد، دوباره وارد چرخه خدمت رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که به دلیل فشاری که بر اثر تردد فراوان بر روی اتوبوس‌ها وجود دارد، کولر آنها با حداکثر ظرفیت کار می‌کند و به همین دلیل دچار خرابی می‌شود

.لازم به ذکر است که طبق اعلام سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در روز یکشنبه هشتم مردادماه پس از نودوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، خرید حداکثر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی در دستور کار قرار گرفته است.علی صالحی در این باره گفته است: پس از بررسی یک هفته‌ای، طرح در صحن علنی شورا مطرح و مقرر شد با تصویب اعضا، حداکثر تا ۳۵۰ دستگاه اتوبوس وارداتی با مشخصات فنی معین و ذکر شده از طریق مناقصه برای شهر اصفهان خریداری شود که امیدواریم با حداکثر ظرفیت این اتفاق بیفتد و شاهد حضور این تعداد دستگاه و تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشیم.