سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و هشدار تشدید فعالیت آن از احتمال بارش‌های سیل‌آسا و کولاک برف در ۸ استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و با […]

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و هشدار تشدید فعالیت آن از احتمال بارش‌های سیل‌آسا و کولاک برف در ۸ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد و با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور در شرق خوزستان، بوشهر،‌چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، غرب استان‌های یزد،‌ اصفهان،‌ جنوب کرمان،‌ هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

بارش‌های تهران ۷۰درصد کمتر از حد نرمال/ پیش‌بینی بهبود بارش‌ها از نیمه دوم زمستان

فردا بارش در نوار شمالی کشور کاهش یافته و در سایر مناطق ذکر شده بارش‌ها ادامه دارد و سامانه بارشی به‌تدریج با حرکت به سمت شرق نوار شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و از کشور خارج می‌شود. در این روز علاوه بر خلیج‌فارس در دریای عمان نیز رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد و دریای عمان متلاطم می‌شود.

روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر بارش و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود. روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز غربی بارش برف و باران و در گیلان و مازندران بارش پراکنده باران روی می‌دهد. شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش بینی می‌شود.

از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی به‌ویژه تهران، کرج، تبریز، ارومیه و اراک افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

توصیف سامانه اول: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش برف و باران و در نقاط مستعد رعدوبرق

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۶: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی بوشهر و شمال غرب فارس.