با توجه به اعلام مقامات مسئول، زائران کربلا می‌توانند برای اربعین امسال از گذرنامه زیارتی استفاده کنند که مزایایی نسبت به گذرنامه بین‌المللی دارد، همچنین توصیه می‌شود که مراحل دریافت گذرنامه به روزهای منتهی به اربعین حسینی محول نشود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در ایام محرم و صفر هم‌وطنان بسیاری به دنبال دریافت […]

با توجه به اعلام مقامات مسئول، زائران کربلا می‌توانند برای اربعین امسال از گذرنامه زیارتی استفاده کنند که مزایایی نسبت به گذرنامه بین‌المللی دارد، همچنین توصیه می‌شود که مراحل دریافت گذرنامه به روزهای منتهی به اربعین حسینی محول نشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در ایام محرم و صفر هم‌وطنان بسیاری به دنبال دریافت گذرنامه‌های زیارتی در کمترین زمان ممکن هستند، لذا مسئولان ذی‌ربط برای تسهیل این موضوع و کاهش زمان دریافت گذرنامه اقداماتی انجام داده‌اند و سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور، در مصاحبه اخیر خود درباره آخرین روند صدور گذرنامه، اظهار کرد: در حال حاضر روند صدور گذرنامه از طریق درخواست متقاضیان در دفاتر پلیس +۱۰ و سپس چاپ گذرنامه و ارسال توسط پست به در منازل میانگین پنج روز طول می‌کشد.

وی افزود: تعداد تقاضای صدور گذرنامه در روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است، با مقام عراقی در بحث صدور گذرنامه زیارتی هماهنگ هستیم.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه انتظامی کشور گفت: با هماهنگی انجام شده برای اربعین امسال زائران می‌توانند برای تردد به کشور عراق از گذرنامه زیارتی استفاده کنند.

وی به ویژگی‌های گذرنامه زیارتی اشاره و اضافه کرد: گذرنامه زیارتی با اعتبار پنج ساله، تعداد صفحات کمتر و هزینه به مراتب خیلی پائین‌تر از گذرنامه بین‌المللی تنها در راستای سفر زیارتی سهل و آسان و ارزان، مراحل چاپ اولیه را گذرانده و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن صادر شده است و بعد از گذراندن مراحل مختلف با اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به صدور عمومی آن اقدام می‌شود.

ذوالقدری افزود: امید است که گذرنامه زیارتی برای اربعین امسال مهیا شود، گذرنامه عادی بین‌المللی برای سفرهای خارجی و حتی زیارتی اعتبار خود را دارند، صدور گذرنامه زیارتی در راستای اعطای تسهیلات به افرادی که فقط متقاضی سفر زیارتی هستند، است.

وی با اشاره به ارسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک به افرادی که اعتبار گذرنامه‌هایشان منقضی شده است، گفت: ۹۵۰ هزار نفر افرادی بودند که اعتبار گذرنامه‌شان منقضی شده و بقیه پیامک‌ها نیز به افرادی ارسال شد، که در سه تا چهار سال گذشته در ایام اربعین به کشور عراق سفر داشته‌اند، با این پیامک‌ها به افراد اطلاع‌رسانی شده که با توجه به انقضای اعتبار گذرنامه خود برای درخواست صدور، اقدام کنند.

اصفهانی‌ها می‌توانند ۳ روزه گذرنامه بگیرند

همچنین سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور، رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان اصفهان نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت زمان زیادی تا برپایی مراسم پرفیض پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) باقی نمانده است، به کسانی که قصد دارند تا در این مراسم شرکت کنند توصیه می‌کنیم که از اکنون نسبت به صدور و یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

وی با اشاره به آمادگی کامل این پلیس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) و برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده‌روی اربعین سال جاری، افزود: اگر مهلت گذرنامه زائران کمتر از شش ماه باشد، در اسرع وقت به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به تعویض گذرنامه خود اقدام کرده و دریافت گذرنامه را به روزهای اوج مراسم پیاده‌روی اربعین موکول نکنند.

رئیس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر گذرنامه در بازه زمانی سه روز تا یک هفته به متقاضیان پس از ثبت در دفاتر پلیس + ۱۰ ارسال می‌شود، اما در ماه‌های محرم و صفر با توجه به افزایش تقاضا برای صدور و تمدید گذرنامه به‌رغم تلاش همکاران برای تحویل گذرنامه در سریع‌ترین زمان ممکن گذرنامه‌ها با تأخیر ارسال خواهد شد، بنابراین متذکر می‌شویم که متقاضیان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

وی گفت: اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس اصفهان به‌صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمت در زمینه صدور گذرنامه و اجازه خروج اتباع ایرانی و تمدید روادید اتباع خارجی است و در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز با تلاش همکاران این پلیس ۳۰ هزار و ۷۵ عدد گذرنامه صادر شده است