به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و هیأت وزیران، روز پنجشنبه (۲۴ آذر) با سفر به خراسان جنوبی آغاز می‌شود که هدف اصلی دور دوم سفرها، نظارت میدانی و رصد اجرای مصوبات دور اول سفرهاست. در این دور از سفرها قرار است طرح‌های نیمه‌تمام با قدمت بالا […]

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، دور دوم سفرهای استانی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» و هیأت وزیران، روز پنجشنبه (۲۴ آذر) با سفر به خراسان جنوبی آغاز می‌شود که هدف اصلی دور دوم سفرها، نظارت میدانی و رصد اجرای مصوبات دور اول سفرهاست.

در این دور از سفرها قرار است طرح‌های نیمه‌تمام با قدمت بالا که تکمیل شده است، گشایش یابد و به گفته رئیس‌جمهور مهم نیست اتمام طرح‌ها به نام چه کسی خواهد بود؛ فقط باید رنج مردم تمام شود.

با این نگاه دولت سیزدهم در نخستین سال فعالیت، در کمتر از یکسال به تمام استان‌ها سرکشی کرد و بدون واسطه با همکارانش در بین مردم از هر کوی و برزنی حاضر شد که به گفته حجت‌الاسلام «احمد صالحی» رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، بیشترین مطالبات مردم از دولت سیزدهم در مناطق محروم که در جریان سفرهای استانی مطرح شده، اشتغال و تسهیلات بانکی بوده است.

در عین حال میزان پاسخ‌گویی دولت به درخواست‌های مردمی در سفرهای استانی هم با افزایش ۱۶ برابری نسبت به سایر دولت‌ها همراه بوده و این به دلیل امیدی‌ست که مردم به حل مشکلات و پاسخ‌گویی به آن از سوی دولت دارند و بهترین چیزی که می‌تواند امید مردم را بیمه کند، همین تعامل با مردم و پاسخ‌گویی به مطالبات آنهاست.

رهبر معظم انقلاب هم در هفتم شهریور ماه امسال در دیدار اعضای هیأت دولت گفتند «توفیق دیگری که شما پیدا کردید، این سفرهای استانی است؛ این خیلی حادثه‌ی درخشانی است، حادثه‌ی مهمّی است. اینکه ۳۱ سفر در ۱۱ ماه انجام بگیرد به سرتاسر کشور، نقاط محروم، دورافتاده، صحنه‌های کم‌نظیری اتّفاق بیفتد و دیده بشود از همدلی صادقانه‌ با مردم و نظارت میدانی به مسائل گوناگون مردم، خیلی چیز مهمّی است…».

امروز یکسال و سه ماه از نخستین سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان جنوبی می‌گذرد و قرار است آیت‌الله رئیسی در دومین دور سفرش علاوه بر گشایش طرح‌های مهم، دستوراتی را هم در راستای تسریع طرح‌های نیمه‌تمام صادر و تمام‌ ظرفیت‌های ملی و استانی را به خط کند و تأکید کرد که از تخصیص اعتبار برای مصوبات و اقدام برای اجرایی کردن آن نگرانی ندارد و خود او شخصاً و همچنین مسئولان دفترش پیگیر مصوبات هستند که با تأخیر و عقب‌ماندگی مواجه نشود.

تأمین آب، اقتصاد معدن و فعال‌سازی ظرفیت معدنی استان، بهره‌برداری حداکثری از معادن زغال سنگ با دو شرط تأمین زیرساخت‌ها و حقوق کارگران، توسعه راه‌های استان و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تسریع طرح ریلی و تأمین اعتبار، فعال‌شدن همه بازاچه‌های مرزی استان، اقتصاد گردشگری و استفاده از ظرفیت کویر، فعال‌سازی طرح‌های نیمه‌فعال و نیمه‌تمام، توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله موضوعات مورد تأکید آیت‌الله رئیسی در سفر نخستش به خراسان جنوبی بود.

این سفر ۹۳ مصوبه به اضافه ۱۳ مصوبه جدید به‌عنوان متمم داشت که ماحصل توجه دولت این استان کویری بود که از مجموع مصوبات، تاکنون ۲۹ مصوبه به‌طور کامل اجرا شده و ۶۱ مصوبه نیز در دست اجراست؛ همچنین ۲۳ مصوبه با اعتبار ۹۳۵ میلیارد تومان از محل متمم سفر ابلاغ شد که از این تعداد ۱۳ مصوبه جدید است و قرار شده مجموع اعتبار مورد نیاز زیرساخت‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان که ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده، در دور دوم سفر رئیس‌جمهور در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

خراسان جنوبی در واقع جزو نخستین استان‌هایی بود که دولت برای آن اعتبار ویژه در نظر گرفت و تلاش دارد تا استان‌های کم‌برخوردار را به شاخص‌های مطلوب برساند.

رئیس‌جمهور که در طول سفرهای خود به اقصی نقاط کشور بارها هدف از سفرهای استانی را بررسی مشکلات و محرومیت‌های استان و تصمیم‌گیری برای رفع آن با مشارکت مردم و مدیران استان اعلام کرده است، در جریان سفر دور نخست به خراسان جنوبی، مسأله آب را مشکل بسیاری از استان‌های کشور عنوان و تأکید کرده بود دولت این موضوع را به‌صورت ویژه دنبال می‌کند که نمونه‌ای از پیگیری ویژه آیت‌الله رئیسی تأمین آب شرب مردم سنندج بود که پنج ماه پس از وعده، روز دهم آذر در جریان سفر پروژه‌محور او به کردستان محقق شد و به انتظار هشت ساله مردم این دیار پایان بخشید.