امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: از نان شب آن چیزی که برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واجب‌تر هست تشکیل جبهه قدرتمند رسانه‌ای است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش همیشگی به رعایت تقوای […]

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: از نان شب آن چیزی که برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واجب‌تر هست تشکیل جبهه قدرتمند رسانه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهین‌شهر با تأکید و سفارش همیشگی به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: هفته وحدت، چتری مبارک از ایثار و فداکاری بر مردم است. فرا رسیدن ۱۷ ربیع‌الاول خجسته زاد روز رسول مهربانی و عزت، مبشر آگاهی و حکمت، پرچمدار عدالت و برابری حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص)، آغاز هفته وحدت و همچنین میلاد مسعود و فرخنده امام جعفر صادق (ع) ، ششمین اختر تابناک امامت و ولایت و مؤسس مذهب جعفری بر تمامی مسلمین تبریک و تهنیت باد.

وی با بیان اینکه اسوه پردازی نقش تأثیرگذاری در تربیت فرزندان دارد، افزود: گاهی اوقات شاهد این موضوع ناراحت‌کننده هستیم برخی خانواده‌ها به‌جای اینکه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار را به عنوان الگو و اسوه به فرزندان خود معرفی کنند متأسفانه برخی سلبریتی یا بازیگران و هنرمندان غربی را معرفی می‌کنند که این اتفاق بسیار نگران‌کننده است.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه همه در نمازهای خود به عبد بودن پیامبر اکرم (ص) اعتراف می‌کنیم، گفت: اگر همه خانواده‌های ایرانی دقت کنند و نبی مکرم اسلام را سر منشأ و سبک الگوی زندگی خود قرار دهند بدون شک هم در دنیا و هم در آخر آثار آن را خواهند دید.

وی با اشاره به پنج ویژگی برجسته پیامبر (ص) در قرآن گفت: اول اسوه حسنه بودن: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است و همه باید در رفتار و گفتار از آن حضرت پیروی کنند تا به سعادت و خوشبختی نائل آیند.

قرآن می‌فرماید: “لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ” برای شما در زندگی رسول خدا الگو و اسوه نیکویی است. (احزاب آیه ۲۱)

دوم داشتن اخلاق عظیم: اخلاق مهم‌ترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی است، با اخلاق می‌توان در قلب افراد نفوذ کرد و بر دل‌ها حکومت کرد و در پیشبرد اهداف، همه را همراه خود نمود.

تعبیر قرآن راجع به اخلاق پیامبر اکرم (ص) ” خلق عظیم” است می‌فرماید: وَإِنَّکَ لَعَلیٰ خُلُقٍ عَظیمٍ (قلم /۴) با همین اخلاق عظیم توانست افراد سخت دل و خشن را به سوی خود جذب نماید و همه را مطیع خدا قرار بدهد.

سوم پیامبر رحمت: کسی که رسول خدا است و برای جهانیان فرستاده شده، قطعاً باید شخصیت وجودی‌اش بر اساس فطرت انسان‌ها و رسالتش خواسته تمام بشریت باشد.

به همین جهت قرآن از میان همه خصوصیات پیامبر اکرم (ص)، او را به‌عنوان “پیامبر رحمت” معرفی می‌کند تا همه جهانیان بر محور وجودی آن حضرت گرد هم آیند و خدا را بندگی نمایند.

وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ، ما تو را نفرستادیم مگر اینکه رحمت برای جهانیان باشید. (انبیا /۱۰۷)

چهارم عطوفت و قاطعیت: اداره سیاست و اجتماع ایجاب می‌کند قاطعیت در کنار عطوفت و مهربانی باشد تا هم مؤمنان امیدوار و دلگرم گردند و هم دشمنان و مخالفان بترسند و دست از توطئه و کارشکنی بردارند به همین جهت قرآن در معرفی پیامبر (ص) می‌فرماید:

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، محمد رسول خدا و کسانی با او هستند بر کفار سخت‌گیر و در میان خودشان دلسوز و مهربان هستند

پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود.

پنجم مردمی بودن و مردم‌داری: رهبران الهی همواره در میان مردم بودند و در همه حال با آنان زندگی می‌کردند و برای خودشان هیچ امتیازی قائل نبودند و درغه و شادی مردم شریک بودند، همین خصلت سبب شد تا بتوانند مردم را در مسیر هدایت، رشد و کمال قرار بدهند.

قرآن به این ویژگی پیامبر (ص) با تعبیر بسیار دقیق و عمیق اشاره می‌کند و می‌فرماید:

” لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ” قطعاً برای شما پیامبری از جنس خودتان آمد که درد و رنج شما بر او دشوار است و به هدایت شما حریص و علاقه‌مند و نسبت به مؤمنان دلسوز و مهربان است.

حجت‌الاسلام هاشمی از الحاق ۲۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری شاهین‌شهر با پیگیری مسئولان شهرستان خبر داد و گفت: این اتفاق نقش تأثیرگذاری در ارائه خدمات بهتر به شهروندان شاهین شهری خواهد داشت.

وی به مناسبت‌های هفته پیشرو از جمله؛ سالروز شهادت اشرفی اصفهانی شهید محراب به دست منافقین کوردل در سال ۱۳۶۱، روز جهانی نابینایان، روز ملی پارالمپیک، روز پیوند اولیاء و مربیان، سالروز واقعه آتش کشیدن مسجد جامع شهر کرمان به دست دژخیمان پهلوی در ۱۳۵۷، روز جهانی غذا، روز تربیت‌بدنی و ورزش و روز صادرات اشاره داشتند.

خطیب نمازجمعه‌های شاهین‌شهر با بیان اینکه فلسفه انقلاب و از اهداف مهم انقلاب اسلامی فرهنگی بود، حرکت امام خمینی (ره) در ۱۳۴۲ حرکت فرهنگی بودند، تصریح کرد: از کانون‌های گرم خانواده و نظام تعلیم‌وتربیت تلاش کنند نظام آموزشی ما دگرگون خواهد شد و انسان‌هایی وارسته و ارزشمند و انقلابی تحویل جامعه داده خواهد شد. به همین خاطر باید از مسئولان نظام مطالبه تربیت اسلامی را داشته باشیم.

وی به هشدار اواخر دهه ۸۰ مقام معظم رهبری به ناتوی فرهنگی دشمنان علیه ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و افزود: الان به‌وفور مشاهده می‌کنیم آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم جعلی صهیونیست و برخی کشورهای وهابی صفت عرب منطقه از طریق راه‌اندازی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف در تلاش برای ضربه‌زدن به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار سران قوا، جمعی از مسئولان نظام و میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی فرمودند: نهال جمهوری اسلامی اکنون به درختی تناور تبدیل شده است که غلط بکند کسی حتی فکر کَندن آن را نیز بکند.

وی با بیان اینکه جنگ صلیبی رسانه‌ای دشمن با ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا عمق خانه‌های مردم نفوذ کرده و بر روی باور و اعتقادات جوانان دست گذاشته است، گفت: سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی با ترویج اسلام به‌شدت مخالف‌اند چراکه اسلام دین روشنگری است و موجب شده است که تمام دسیسه‌ها و نقشه‌های پلید و شیطانی آنها را که همان سلطه‌گری بر ملت‌های مظلوم جهان هست نقش‌برآب کند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر همچنین با اشاره به قضایای اخیر، اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند و تأکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و ارزش‌های دینی قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت و تنها راه علاج آن ایستادگی است و مسئولان کشور نیز مراقب باشند این‌گونه مسائل آنها را از مسئولیت‌ها و وظایف اصلی در عرصه داخلی و خارجی باز ندارد.

وی با بیان دشمن با تولید و انتشار بازی‌های فکر در تلاش بر شست‌وشوی مغزی جوانان ما هست، اظهار داشت: در همین آشوب‌های اخیر دخالت‌های مداخله‌جویانه در همراهی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی دخالت برخی از کشورهای اتحادیه اروپا و سفارت خانه‌های آنها کاملاً مشهود بود.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به صحبت‌های شهید سلیمانی که فرمودند؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرم است، تأکید کرد: دشمن به‌شدت به دنبال تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تا بتوانند اهداف شوم و پلید خود از جمله؛ غارت و چپاول کشورهای منطقه را پیش ببرد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: متأسفانه امروز شاهد ضربه‌زدن افرادی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم که سر سفره همین انقلاب و نظام بزرگ شده‌اند. برخی خواص ما نیز هنوز شجاعت فهمیدن درست را پیدا نکرده‌اند و در وقایع اخیر هم آزمون خوبی پس نداده‌اند.

وی تأکید کرد: از نان شب آن چیزی که برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واجب‌تر هست تشکیل جبهه قدرتمند رسانه‌ای و همچنین تکمیل زیرساخت‌های شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی علیه جبهه رسانه‌ای دشمن هست.