خبرنگاران، همکاران افتخاری پلیس برای ارتقای امنیت جامعه هستند فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش سازنده، مؤثر و قابل‌توجه خبرنگاران در ایجاد ارتباط بین مردم و حافظان امنیت از خبرنگاران به‌عنوان همکاران افتخاری پلیس برای حفظ و ارتقای امنیت جامعه یادکرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران […]

خبرنگاران، همکاران افتخاری پلیس برای ارتقای امنیت جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان با اشاره به نقش سازنده، مؤثر و قابل‌توجه خبرنگاران در ایجاد ارتباط بین مردم و حافظان امنیت از خبرنگاران به‌عنوان همکاران افتخاری پلیس برای حفظ و ارتقای امنیت جامعه یادکرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهید محمود صارمی و دیگر شهدای عرصه قلم و رسانه روز خبرنگار را به خبرنگاران رسانه‌های گروهی تبریک گفت و اظهار کرد: مسلماً خبرنگاران، نقش بسیار سازنده، مؤثر و قابل‌توجهی در ایجاد ارتباط بین مردم و حافظان امنیت دارند.

وی به نقش رسانه‌های بیگانه در تحریک و تهییج مردم و تخریب چهره پلیس و حافظان امنیت اشاره کرد و افزود: همان‌طور که سردار رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجلیل از خبرنگاران بیان کرد، پلیس و رسانه دو بال در کنار یکدیگر هستند که می‌توانند افکار عمومی را هدایت کرده و با تبیین درست و صحیح وقایع و ارائه روایت اول از حوادث نقشه دشمن در برهم‌زدن امنیت جامعه را خنثی کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از خبرنگاران به‌عنوان همکاران افتخاری پلیس برای حفظ و ارتقای امنیت جامعه نام برد و گفت: بی شک بخش مهمی از امنیت جامعه مرهون آموزش و آگاهی‌بخشی مردم در خصوص راه‌های پیشگیری از آسیب‌ها، سرقت‌ها، کلاهبرداری‌ها و اقدامات مجرمانه‌ای است که توسط خبرنگاران انجام می‌گیرد.

این مقام ارشد انتظامی، خصوصیت ارزشمند خبرنگاران را مطالبه‌گری دانست و اظهار کرد: خبرنگاران عموماً بر تمام زوایای جامعه اشرافیت داشته، پای درد و رنج مردم نشسته، کاستی‌ها، کمبودها و مشکلات مردم را احصاء کرده و با زبان شیوا و رسای خود دغدغه‌ها و خواسته‌های آنان را از مسئولان مطالبه می‌کنند که این کار آنان قابل‌تحسین و تقدیر است.

سردار علینقیان پور خاطرنشان کرد: خبرنگاران زبان گویای جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان پلیس هستند به‌گونه‌ای که هم مطالبات مردم در حوزه امنیت را به گوش مسئولان انتظامی رسانده و هم زحمات و کوشش نیروهای تلاشگر انتظامی را به سمع و نظر مردم می‌رسانند و این تعامل بایستی همیشه تداوم داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه قانون، ملاک عمل و فصل‌الخطاب برای پلیس است تصریح کرد: رویکرد پلیس همواره اجرای قانون در جامعه البته با احترام و تکریم مردم و برخورد قاطع و مقتدرانه در برابر قانون‌شکنان است و در این راه بهترین کسانی که می‌توانند از طریق آگاه‌سازی مردم نسبت به قوانین و الزام به رعایت آنها به ما کمک کنند خبرنگاران هستند.