عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، با بیان اینکهنزدیک دو سال است ‌در حال انجام ترجمه ی تفسیر در تصویر آیات قرآن هستم اظهار داشت: در جهان اسلام این کار برای اولین مرتبه رقم می‌خورد که در آن نزدیک به دویست عنوان از آیات قرآن تصویر […]

عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، با بیان اینکه
نزدیک دو سال است ‌در حال انجام ترجمه ی تفسیر در تصویر آیات قرآن هستم اظهار داشت: در جهان اسلام این کار برای اولین مرتبه رقم می‌خورد که در آن نزدیک به دویست عنوان از آیات قرآن تصویر سازی می شود و نزدیک به سه سال برای پنجاه تابلو آن تلاش کرده ام و از ده تابلو آن در این نمایشگاه رونمایی شد و امیدوارم طی دوسال آینده کتاب آن چاپ شده و وارد بازار گردد.

محسن بهار زاده متولد سال ۱۳۵۴ است و از هجده سالگی به دلیل علاقه به خوشنویسی وارد این عرصه شده و طی سی سال شاگردان بسیاری داشته است، در حال حاضر پنجاه هنرجو دارد که عمده آنها دوره های پایانی خوشنویسی را می‌گذرانند.
وی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، با بیان اینکه نزدیک به سی سال در حوزه ی خوشنویسی فعالیت دارد واز آغاز ورود به عرصه خوشنویسی در حوزه خطوط قرآنی و خطوط اهل بیت فعالیت کرده است اظهار داشت: نزدیک به پنجاه نمایشگاه انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور به ویژه در بیش از ده کشور اسلامی نمایشگاه برگزار کرده است ونزدیک به پانزده هزار اثر از او چاپ و عرضه شده و نزدیک به چهل کتاب تاکنون چاپ شده که در آن آثار او بوده است.
وی افزود: با عمده موسساتی که در حوزه دین فعالیت می کنند مشارکت داشته وطی سال های فعالیت، در رابطه با ضریح و قبور ائمه نوشته هایی داشته ام.
بهار زاده از همکاری خود با مرکز آموزش های هنری آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: سال گذشته پارچه روی مضجع شریف آقا امام رضا (ع) را کار کردم که توسط رهبری روی قبر آقا امام رضا پهن شد.
وی افزود: بسته به تشخیص بانیان و نوع طراحی مرتبت با هر یک از ائمه در شورایی متونی را انتخاب می کنند و بنده خوشنویسی آن را با خطوط و قالب های مختلف انجام می‌دهد.

بهارزاده با بیان این که افتخار انجام کار برای اهل بیت و ائمه و آیات قرآن به سختی به دست می‌آید اظهار داشت : آدمی برای انجام این کارها باید بر ضمیر داخلی خود بسیار کار کند
وی افزود: اکنون سالهاست روضه ای از روضه های منوره اهل بیت وارد نشده ام که کار های خود را ندیده باشم و در این حالت احساس می کنم و امید وارم مقداری از وظیفه ی خود را نسبت به اهل بیت انجام داده باشم و اجازه دهند باز هم بتوانم در این زمینه انجام وظیفه کنم چرا که اگر آنها اجازه ندهند توفیق لحظه ای قدم برداشتن در این راه حاصل نخواهد شد و بدون اذن اهل بیت نقطه ای نمی توان زد.

وی ترجمه ی تفسیر در تصویر آیات قرآن را اقدام در حال اجرای خود بیان کرد و گفت: نزدیک دو سال است ‌در حال انجام ترجمه ی تفسیر در تصویر آیات قرآن هستم که در جهان اسلام برای اولین بار رقم می‌خورد که در آن نزدیک به دویست عنوان از آیات قرآن تصویر سازی می شود و نزدیک به سه سال برای پنجاه تابلو آن تلاش کرده ام و از ده تابلو آن در این نمایشگاه رونمایی شد و امیدوارم طی دوسال آینده کتاب آن نیز چاپ شده و وارد بازار شود.

عضو اصلی انجمن خوشنویسان افزود: نزدیک به پانزده خط از جمله خطوط ثلث، نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی ونسخ که یکی از خطوط اصلی است که می‌نویسم را در آثار خود به کار می برم و در این راستا از هنر اساتیدی همچون استاد عباسعلی همتی، حبیب الله فضائلی، اساتید ترک و اساتید عراقی همچون استاد جاسم نجفی بهره برده ام.

وی اضافه کرد: وی گفت : انجمن خوشنویسان برای یادگیری هر خطی حداقل چهار سال در نظر گرفته ولی افراد بسته به میزان تلاش خود می‌توانند موفق باشند.

بهار زاده در پایان اظهار داشت: هر هنرمندی رسالتی دارد و من رسالت دینی خود را انتخاب کرده و از خدا خواسته ام بیشتر از اینکه درگیر رسالت هنری خود باشم درگیر رسالت دینی خود باشم و به دین خود خدمت کنم و اینکه تا چه حدی موفق بوده ام دیگران باید قضاوت کنند.
خبرنگار: الهام خانی