در ادامه دومینوی اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها در اروپا و آمریکا، اتحادیه کارگری آلمانی «وردی» از کارگران انبار شرکت آمریکایی آمازون در آلمان درخواست کرد در اعتراض به پائین بودن دستمزدها در طول فصل تعطیلات سال نو دست به اعتصاب بزنند و به دنبال فشار بر شرکت برای دستمزد بیشتر باشند. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

در ادامه دومینوی اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها در اروپا و آمریکا، اتحادیه کارگری آلمانی «وردی» از کارگران انبار شرکت آمریکایی آمازون در آلمان درخواست کرد در اعتراض به پائین بودن دستمزدها در طول فصل تعطیلات سال نو دست به اعتصاب بزنند و به دنبال فشار بر شرکت برای دستمزد بیشتر باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از بلومبرگ، این اتحادیه که به نام «وردی» شناخته می‌شود، در بیانیه‌ای از کارگران هفت مرکز توزیع کالای وب سایت آمازون در آلمان خواست در پاسخ به افزایش ناکافی دستمزدها اعتصاب کنند و بدون اعلام قبلی و به تناوب در مکان‌های مختلف ابزارهایشان را زمین بگذارند.

وردی از کارکنان آلمانی آمازون در باد هرسفلد، دورتموند، گرابن، آگسبورگ، کوبلنز، لایپزیک، راینبرگ و ورنه خواسته است تا به اعتصابات بپیوندند.

این اتحادیه در بیانیه خود اعلام کرد که همکاران خشمگین بوده و نمی‌خواهند از سوی شرکتی که سودهای چند میلیاردی دارد، احمق در نظر گرفته شوند.

اتحادیه وردی همچنین در این بیانیه نوشت: کارمندان شرکت آمازون در آلمان به میزان چند هزار یورو درآمد سالانه کمتری نسبت به همتایانشان در شرکت‌هایی که حقوق چانه‌زنی گروهی را در نظر می‌گیرند، کسب می‌کنند.

بنا بر بیانیه این اتحادیه، برگزاری پیش بینی نشده اعتصابات در تلاش‌های مدیران آمازون برای آماده‌سازی خود برای مدیریت توقف کار اختلال ایجاد خواهد کرد.

شرکت آمازون پیشتر توافق‌های حاصل از مذاکرات با نمایندگان اتحادیه‌ها موسوم به «توافق‌های چانه زنی گروهی» را به رسمیت نشناخته بود.

آمازون بزرگ‌ترین خرده‌فروش آنلاین جهان با افزایش تنش‌هایش با کارگران از جمله شکایت از شیوه‌های ناعادلانه کار مواجه است. چند ماه پیش، کارگران انبار آمازون در جزیره استیتن نیویورک به پیوستن به اتحادیه کارگری آمازون رای دادند.

از پایان تابستان امسال، مجموعه‌ای از اعتصاب‌ها در اعتراض به شرایط نابسامان اقتصادی و ناامنی شغلی به راه افتاد و شهروندان قاره سبز با ادامه افزایش قیمت‌ها، خواستار افزایش دستمزدهای خود شدند. آنها در هفته‌ها و ماه‌های گذشته کف خیابان‌های شهرهای مختلف اروپا را برای بیان اعتراض به ناکارآمدی دولت‌ها در مهار این وضعیت برگزیدند. سیل جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفری در پراگ پایتخت جمهوری چک در اعتراض به سیاست‌های ناتو و اتحادیه اروپا به خیابان‌ها هنوز از ذهن مردم پاک نشده‌ است؛ اعتراض‌هایی که هم‌زمان با اعتصاب‌ها نیز تداوم دارد.

انتظار می‌رود در آخرین ماه ۲۰۲۲ و حتی تعطیلات کریسمس،دومینوی اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها در اروپا و آمریکا تداوم یابد؛ اعتراض‌هایی که انگلیس و فرانسه اعمال خشونت را به عنوان مهمترین راهبرد برون رفت از بحران می‌دانند.