اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: اگر عفاف باشد قطعا حجاب هم خواهد بود و اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد. به گزارش خبرنگار […]

اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد

امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: اگر عفاف باشد قطعا حجاب هم خواهد بود و اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی اصغر حسینی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، در دیدار با ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به مراسمات برگزار شده در برخی مناطق کردستان با عنوان “جشن های نوروزی” اظهار داشت: مردم کردستان مردمانی نجیب و دیندار هستند اما عده ای با سوءاستفاده از این مراسمات در صدد بودند ارزشهای اسلامی مردم کردستان را خدشه دار کنند.
وی افزود: برخی فرمانداری ها از جمله فرمانداری سنندج در مدیریت این جشن های به اصطلاح نوروزی خوب عمل کرد و مانع از سوء استفاده بیشتر سوءاستفاده کنندگان شدند.
حسینی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور مدیران در بین مردم، اظهار داشت: مدیران باید با مردم تعامل داشته باشند و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار بگیرند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، گفت: فعالیت دشمن در مناطق مرزی به ویژه استان کردستان بسیار زیاد است اما مردم این استان با تمام فراز و نشیب ها بیش از ۴۵ سال است که پای انقلاب اسلامی ایستاده اند.
حسینی با اشاره به اهمیت توجه به دو مقوله حجاب و عفاف و فساد اداری در ادارات استان، خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود فساد اداری در برخی ادارات موجب نگرانی و ناراحتی مردم شده است.

انتقاد از ضعف صدا و سیمای مرکز کردستان در تشویق مردم به دین

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک نهاد مقدس است و آیات زیادی بر اهمیت این فریضتین تأکید نازل شده است.
ماموستا رستمی بیان کرد: ۶۰۰ آیه از قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد و یکی از مهم ترین وظایف تمام پیامبران الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران نظامی ایران در سوریه، افزود: با این جنایات، جهان به خوی درندگی رژیم صهیونیستی پی پرده است.
ماموستا رستمی با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین اسلام، تصریح کرد: تبلیغ در دین اسلام بسیار مهم است اما کسی که تبلیغ می کند باید در درجه اول این تبلیغ برای نفس خود و پس از آن برای مردم باشد.
امام جمعه سنندج تأکید کرد: مردم ذاتا دیندار و پایبند به اصول دین هستند اما اگر سستی هایی هم وجود دارد به عدم تعامل مسئولان با مردم و به خصوص جوانان بر می گردد که این مسئله به یک عامل مهم در ایجاد این سستی تبدیل شده است.
وی با انتقاد از ضعف صدا و سیمای مرکز کردستان در تشویق مردم به دین،گفت: علی رغم تمام ضعف‌هایی که در تشویق به دین وجود دارد مردم خواهان دین هستند و در نماز جمعه ها این مسئله به خوبی نمایان است.
ماموستا رستمی تأکید کرد: صدا و سیما باید با ساخت برنامه هایی و با بهره گیری از ماموستایان مسلط به دین و مسائل روز به شبهات جوانان امروزی پاسخ بدهد.


وی با اشاره به اهمیت توجه به مسئله عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: اگر عفاف باشد قطعا حجاب هم خواهد بود و اگر از فساد جلوگیری نشود همه جامعه در منجلاب آن غرق خواهند شد.
امام جمعه سنندج با اشاره به اهمیت وظایف نمایندگان مجلس، اظهار اشت:یک نماینده مجلس باید در بین مردم باشد و مشکلات آنها را بشنود که متاسفانه برخی از نمایندگان خلاف این مسئله عمل می کنند و موجب دلسردی مردم شده اند.
ماموستا رستمی با اشاره به نحوه برگزاری برخی مراسمات نوروزی امسال، عنوان کرد:در جشن های نوروزی امسال عده ای در صدد بودند با اختلاط هنجارشکن زن و مرد، مردم را از دین بیزار کنند اما بسیاری از مردم خواهان این مسئله نبودند و از آن فاصله گرفتند و حتی نسبت به این موضوع معترض هم شدند.