دولت مردمی در آستانه یک‌سالگی خود به دنبال ارائه کارنامه است نه شعار وزیر فرهنگ با حضور در نماز جمعه گرگان گفت: رییس جمهور مکتبی و مردمی، ماموریت بزرگ تحول و بازسازی نظام اداری کشور را برعهده گرفته است که این اقدام بزرگ و سرنوشت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود. به […]

دولت مردمی در آستانه یک‌سالگی خود به دنبال ارائه کارنامه است نه شعار

وزیر فرهنگ با حضور در نماز جمعه گرگان گفت: رییس جمهور مکتبی و مردمی، ماموریت بزرگ تحول و بازسازی نظام اداری کشور را برعهده گرفته است که این اقدام بزرگ و سرنوشت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت/وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که از صبح امروز جمعه بیست و هشتم مرداد ماه در راستای سفرهای استانی خود عازم استان گلستان شده است در آستانه هفته دولت با حضور در مراسم پرفیض نماز جمعه گرگان در سخنرانی بین دو نماز گفت: امروزه جنگ روایت از موضوعات مهم جامعه است که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم تلاش می کنند تا با
ابزار رسانه ای و تهاجم فرهنگی، جریان انقلاب اسلامی ایران را در تحقق آرمان های مردم انقلابی ناکام نشان دهند.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری در فضای امروز جامعه گفت: جهاد تبیین یعنی ترسیم درست اتفاقات و حوادثی که پیشروی نظام اسلامی است و  کارگزاران آن با صرف وقت و جهاد توانسته اند بخش مهمی از اهداف برنامه‌ریزی دشمن را با شکست مواجه کنند، همچنین با جهاد تبیین است که می‌توان در جنگ روایت پیروز میدان شد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دشمن به دنبال سیاه‌نمایی در خصوص ایران اسلامی و وارونه جلوه دادن واقعیت های جامعه ایرانی است، تصریح کرد: اینجاست که جنگ روایت شکل می‌گیرد و آن جهاد تبیین که رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می فرمایند اینجا باید از سوی همه دلسوزان انقلاب اسلامی خودنمایی کند و به میدان بیاید و اجازه ندهیم یک فهم نادرست و رسانه زده قدرت نمایی کند.

اسماعیلی افزود: در طول یک سال گذشته دولت مردمی کار خود را بصورت جهادی در تمامی حوزه ها پیش برده است اما قبل از آغاز بکار دولت مردمی در بخش‌های مختلف با مشکلات انبوهی مواجه بوده ایم که بخشی از آن سناریوهای دشمنان بود که در پی وعده های واهی و تحریم‌ها شکل گرفته و بخشی دیگر نیز به دلیل عدم روحیه جهادی برای خدمت به کشور  به وجود آمده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آیت الله رئیسی ماموریت بزرگ تحول و بازسازی نظام اداری کشور را برعهده گرفته است که این اقدام بزرگ و سرنوشت سازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر فرهنگ به فضای انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: دشمنان با استفاده از تمامی ابزارهای خود تمامی تلاش خود را انجام دادند تا مردم پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند اما حضور پرشور مردم در انتخابات موجب شد، دولتی مردمی و انقلابی شکل بگیرد که در آستانه یک‌سالگی خود بجای شعار، کارنامه یک ساله خود را ارائه می دهد.

اسماعیلی به وضعیت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در زمانی که دولت را تحویل گرفتیم با فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان روبرو بودیم و بر همین اساس اولویت نخست دولت در آن زمان حفظ جان مردم بود و با اقدامات گسترده دولت در حوزه بهداشت و درمان تعداد فوتی های کرونا به حداقل ممکن رسید.

وی ادامه داد: در حوزه دیپلماسی نیز فعالیت‌های مختلفی در دستور کار دولت مردمی قرار گرفت و طی چند وقت اخیر چندین رئیس جمهور کشورهای همسایه به  کشور آمدند و از سوی دیگر ورود به معاهده شانگ‌های و افزایش دو برابری حضور فعال در تعاملات اقتصادی منطقه از سایر دستاوردهای دولت مردمی در حوزه بین‌الملل است.

عضو هیات دولت مردمی با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه ها گفت: شخص رئیس جمهور مکتبی و انقلابی در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها با اقدامی شجاعانه وارد عمل شد و این طرح ملی که به نوعی عبور از گردنه سخت اقتصادی کشور به شمار می رفت با همراهی اقشار مختلف مردم به سرانجام رسید و بدون تردید این طرح ملی وضعیت اقتصادی کشور را به ساحل آرامش خواهد رساند.

اسماعیلی به تغییر ریل‌گذاری در دولت مردمی اشاره کرد و افزود: تغییر ریل دولت به سمت حاکمیت‌های اجتماعی از دیگر اقدامات دولت به شمار می‌رود و سال‌ها و دهه ها چرخ فرهنگ به گونه‌ای چرخیده بود که جریان فرهنگی و انقلابی کشور خود را در انزوا می‌دید و امید داریم اقشار مختلف مردم در این جهاد فرهنگی فرزندان خود را یاری کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تمام طرح‌های دولت پیوست فرهنگی دارد و همچنین ستاد فرهنگی دولت به ریاست آیت الله رئیسی بطور منظم برگزار می شود تا با عنایت ویژه شخص رئیس جمهور شاهد اعتلای حوزه فرهنگی کشور باشیم.

وی در پایان گفت: هم اکنون بیش از ۴۰ آیین نامه و دستورالعمل در دولت مردمی در حال بروزرسانی و ابلاغ است که این اقدام بزرگ در راستای تغییر  ریل‌گذاری فرهنگی به سمت حاکمیت بیشتر تفکر انقلابی انجام می‌شود.

گفتنی است، بازدید از مجتمع فرهنگی کردکوی، بازدید از پروژه تالار مرکزی شهرستان گرگان، بازدید از مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی، دیدار با خانواده شهید هنرمند و خلبان محمدجواد بای و حضور در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهرستان گنبدکاووس بخشی از برنامه های جدیدترین سفر استانی وزیر فرهنگ به استان گلستان است.