تکرار سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ راهی جز تقابل ملت ایران ندارد وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی […]

تکرار سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ راهی جز تقابل ملت ایران ندارد

وزیر امور خارجه ایران گفت: ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای فرانسوی با بیان اینکه سیاست شکست خورده تحریمی ترامپ را تکرار نکنید، گفت: ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان و کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه امشب چهارشنبه پنجم بهمن ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات مهم مورد علاقه از جمله موارد مطرح در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار اخیرش با همتای فرانسوی در اردن و در حاشیه نشست بغداد ۲، به مناسبات تاریخی دو کشور اشاره کرد و مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران را غیردوستانه خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی امشب نیز با انتقاد از اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات فرانسوی گفت: ایران همواره مسیر مذاکره و دیپلماسی را ترجیح می‌دهد، اما همانگونه که شاهدید در رویکرد تقابلی، اقدام ما نیز فوری، موثر و‌ متقابل است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن انتقاد از مواضع و اقدامات غیر سازنده پارلمان اروپا در قبال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه پاسداران نهاد حاکمیتی و حافظ امنیت ملی ایران است و نقش مهمی در حفظ امنیت منطقه و مبارزه واقعی با تروریسم دارد.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران به دقت رفتار اتحادیه اروپا را تحت نظر داشته و متناسب با آن گام‌های بعدی خود را تنظیم خواهد کرد.