معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: والدین بر آموزش و نظارت دانش آموزان در حین تردد در مسیر مدرسه توجه ویژه داشته باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان بیان داشت: برخی از والدین برای رساندن فرزندان شان به مدارس ازخودرو‌های شخصی استفاده می کنند که […]

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، گفت: والدین بر آموزش و نظارت دانش آموزان در حین تردد در مسیر مدرسه توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ امیر هوشنگ حیدریان بیان داشت: برخی از والدین برای رساندن فرزندان شان به مدارس ازخودرو‌های شخصی استفاده می کنند که تجمع این خودرو‌ها در ساعات آغازین و پایانی مدارس گلوگاه‌های ترافیکی ایجاد کرده و گاهی موجب انسداد معابرشده و وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می کند.

وی افزود:ازدحام و ترافیک سنگین ایجاده شده در محدوده مدارس برای دانش آموزان اضطراب ایجاد می کند، والدین خودروی خود را در محلی مناسب متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند، فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان گفت: همچنین والدین باید نحوه صحیح  عبور از عرض خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و با آن‌ها تمرین و به آن‌ها تاکید کنند که دانش آموزان باید حین تردد در مسیر مدرسه از پیاده رو استفاده کنند.
سرهنگ حیدریان درادامه بیان داشت:درصورت استفاده دانش آموزان از سرویس مدارس مسائل مهمی مانند سوار یا پیاده شدن فقط در هنگام توقف کامل سرویس مدرسه، سوار و پیاده شدن صرفا از درب سمت پیاده رو و بیرون نبردن سر و دست از پنجره و همچنین عدم عبور ازسمت جلوی سرویس مدارس و سایر خودرو‌های بزرگ برای گذر از عرض خیابان به دلیل نداشتن دید کافی رانندگان عبوری از نکاتی است که باید به آن‌ها آموزش داده شود.
وی در پایان گفت: از همه رانندگان عزیز تقاضا داریم حقوق عابرین پیاده و علی الخصوص دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند و وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس بادقت بیشتری حرکت کنیم.