نشست هماهنگی و برنامه ریزی « قرارگاه جمعیت و حمایت از خانواده » با حضور علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان در نشست هماهنگی و برنامه […]

نشست هماهنگی و برنامه ریزی « قرارگاه جمعیت و حمایت از خانواده » با حضور علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران به نقل روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان در نشست هماهنگی و برنامه ریزی « قرارگاه جمعیت و حمایت از خانواده » روز چهارشنبه ۱۲مرداد ۱۴۰۱ با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گفت: دولت در اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» تاکنون اقدامات مهمی را انجام داده است ، که از مهم‌ترین اهداف آن اجرایی شدن سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه جمعیت است.
وی افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده و ۱۸ تبصره، آبان‌ماه سال گذشته به تصویب شورای نگهبان رسید و بهمن ماه برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شد.
به گفته علی تمنایی در قانون جوانی جمعیت به تسهیلات و مسایلی چون تسهیلات مرخصی زایمان، غربالگری، شرایط تکریم مادران شاغل و باردار، تسهیلات خدمات حمل و نقل و هزینه استفاده از خدمات مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری ها، وظایف دستگاه‌ها برای تبلیغ فرزند آوری پرداخته شده که تمامی آن‌ها برای دستگاه‌های مرتبط لازم الاجرا است.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه موضوع جمعیت امروز یک جنگ نرم است گفت:دشمنان انقلاب اسلامی در این مسیر طی سال های گذشته حرکت هایی را انجام داده اند .
علی تمنایی افزود: اجرای مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت در کشور یکی ازمطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و ما مدیران و مسئولان فرهنگی باید اجرای این مصوبات را ازدستگاه خود شروع کرده و به وظیفه خود در این زمینه عمل کنیم.
وی با بیان اینکه اجرای مصوبات قرارگاه جمعیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان رابا همکاری و هماهنگی با وزارت فرهنگ وارشاداسلامی و قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان پیگیری می‌کنیم ، به انتظارات از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در این زمینه اشاره و اظهار داشت: جریان سازی گفتمان جمعیت در بین۰ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ،برگزاری نشست‌های توجیهی در مورد قانون مذکور، فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، آگاهی بخشی نسبت به وجوه مثبت ازدواج به هنگام، آموزش مهارت‌های دوران ازدواج و فرزندآوری و آثار منفی کم فرزندی در خانواده، ایفای نقش‌های خانوادگی از جمله این انتظارات هستند.
علی تمنایی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و موسسات عمومی و غیر دولتی اعم از شهرداری‌ها و دهیاری ها، موظف به آگاهی بخشی نسبت به وجوه ارزشمند ازدواج به هنگام و آسان هستند گفت: همچنین باید اقداماتی در راستای فرهنگ سازی به منظور نهادینه کردن تقویت و حمایت از نقش مادری و همسری، صیانت از تحکیم خانواده و مقاله با محتوای مغایر با سیاست‌های کلی جمعیت و… توسط این دستگاه‌ها تدوین و اجرایی شود که شامل تولید و پخش فیلم، سریال، تبلیغات بازرگانی، برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف است.
در این جلسه همچنین خانم هاشمی نماینده « قرارگاه جمعیت و حمایت از خانواده » استان و هریک از اعضا به ارائه دیدگاه و نظرات و پیشنهادات خودپرداختند.
خاطرنشان می شود نشست هماهنگی و برنامه ریزی « قرارگاه جمعیت و حمایت از خانواده » با حضور علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان۱۲ مرداد۱۴۰۱در اداره کل برگزارشد.