استقلال ۲ _ ذوب‌آهن ۰ / پیروزی آسان آبی‌ها در شب التهاب عجیب سکوها تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان امروز جمعه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ […]

استقلال ۲ _ ذوب‌آهن ۰ / پیروزی آسان آبی‌ها در شب التهاب عجیب سکوها

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان امروز جمعه یازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در چارچوب هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با سوت سیدرضا مهدوی از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران به‌مصاف یکدیگر رفتند تا نخستین بازی رسمی خود در سال جدید را برگزار کنند.

هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج‌فارس
دیدار تیم‌های فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان

ورزشگاه: آزادی – تهران

کوبل‌داوری: سیدرضا مهدوی (داور وسط)، امیررضا آشورماهانی (کمک‌داور اول)، احد سلطانی (کمک‌داور دوم) و حسین زیاری (داور چهارم) و مسعود مرادی (ناظر داوری)

گل‌ها: مهدی قایدی (دقیقه ۱۹)، کوین یامگا (دقیقه ۶۳) برای استقلال

کارت‌زرد: پویا پورعلی (دقیقه ۵۲- ذوب‌آهن)، مهدی مهدی‌پور (دقیقه ۵۴- استقلال)

کارت‌قرمز:

ترکیب تیم فوتبال استقلال تهران:

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جعفر سلمانی (از دقیقه ۸۹- ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی (از دقیقه ۷۸- محمدحسین زواره‌ای)، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه ۶۸- زبیر نیک‌نفس)، آرش رضاوند، محمد محبی (از دقیقه ۷۸- پیمان بابایی)، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه ۶۸- سجاد شهباززاده)

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان:

حبیب فرعباسی، سیدمحمد قریشی، امیرحسین رنگرزجدی، جلال مداحی، نادر محمدی، پویا پورعلی (از دقیقه ۶۰- پویا مختاری)، صادق صادقی (از دقیقه ۶۰- شهرام سالاری)، آرمان اکوان، سامان نریمان‌جهان (از دقیقه ۷۶- سجاد آشوری)، عرفان معصومی و محمدحسین اسلامی.

سرمربی: مهدی تارتار

گزارش‌بازی:

دقیقه ۱: جعفر سلمانی روی ارسال مهدی قایدی به درون محوطه‌جریمه ذوبی‌ها به‌دنبال تصاحب توپ بود که نادر محمدی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۶: محمدحسین اسلامی با عبور از مدافعان استقلال با سیدحسین حسینی تک‌به‌تک شد اما پس از دریبل‌کردن گلر آبی‌ها و در شرایطی‌که دروازه تنگ شده بود و توپ را به قصد چارچوب شوت کرد مدافعان آن را قبل از رسیدن به خط دروازه برگرداندند.

دقیقه ۵۷: پرتاب‌اوت بلند نادر محمدی به داخل محوطه‌جریمه استقلال را سیدمحمد قریشی با ضربه‌سر قطع کرد اما شوت وی با اختلاف زیاد از بالای دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱: باز هم پاس دیدنی محمد محبی و فرار مهدی قایدی پشت‌سر مدافعان آرمان اکوان را ناچار کرد تا مهاجم آبی‌ها را با تکل نقش‌بر زمین کند و سیدرضا مهدوی نیز برخورد را خطای‌پنالتی تشخیص داد.

دقیقه ۷۰- شوت خطرناک آرش رضاوند هافبک استقلال با اختلاف خطرناک و به‌شکل زوزه‌کشان از کنار دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.

دقیقه ۷۱- ضدحمله خطرناک بازیکنان ذوب‌آهن به‌سمت دروازه استقلال خوب پیش رفت اما شهرام سالاری از پاس سامان نریمان‌جهان استفاده خوبی نکرد و توپ را از پشت محوطه‌جریمه استقلال با اختلاف زیاد روانه اوت کرد.

دقیقه ۷۵: یورش استقلالی‌ها به محوطه شلوغ ذوب‌آهن با شوت خیلی‌بد مهدی قایدی همراه شد و موقعیت شاگردان ساپینتو برای رسیدن به گل سوم از دست رفت.

دقیقه ۸۹- سیدحسین حسینی بازی را سریع با ضربه بلند به جریان انداخت و مهدی قایدی در مواجه با سه ذوب‌آهنی توپ را به قصد ابوالفضل جلالی به درون شش‌قدم انداخت اما شوت دفاع‌چپ آبی‌ها از بالای دروازه فرعباسی به اوت رفت.

شرح گل‌ها:

۱ – ۰ (دقیقه ۱۹ – مهدی قایدی)؛ پاس‌کاری بازیکنان استقلال پشت محوطه‌جریمه ذوب‌آهن توپ را زیر پای محمد محبی قرار داد و او نیز با ارسال یک پاس در عمق عالی مهدی قایدی در موقعیت تک‌به‌تک با حبیب فرعباسی قرار داد تا بغل‌پای فنی و دیدنی باشوی کوچک به قعر دروازه ذوب‌آهن برود.

۲ – ۰ (دقیقه ۶۲- کوین یامگا)؛ کوین یامگا پنالتی به‌دست آمده برای استقلال را با یک ضربه دقیق به‌سمت چپ حبیب فرعباسی به گل دوم تبدیل کرد.

نکات‌ویژه:

باد شدیدی در ورزشگاه می‌وزد و جو بازی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

پیش از آغاز این دیدار هواداران استقلال به‌دلیل مشکلات اخیر باشگاه و پرونده آندره‌آ استراماچونی علیه علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال شعارهایی سر دادند.

بازیکنان استقلال پیش از شروع مسابقه به نشانه اعتراض، دست‌شان را بر روی اسپانسر روی پیراهن گذاشتند.

حوالی دقیقه ۲۰ بازی و پس از گل اول استقلال، هواداران آبی‌پوش این‌بار شعارهایی علیه سیدحمید سجادی وزیر ورزش‌وجوانان دادند.

استقلالی‌ها دقیقه ۲۶ ریکاردو ساپینتو سرمربی این تیم را از روی سکوها تشویق کردند.

دقیقه ۵۷ مهدی تارتار دستیار خود محمد نوری را مأمور کرد تا پویا مختاری وشهرام سالاری را فرا بخواند و آنان را به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین بفرستد.

هواداران استقلال به‌طور همزمان ساپینتو و شاگردانش را تشویق می‌کردند و علیه فتح‌الله‌زاده شعارهای تندی سر می‌دادند.