ضرورت ساماندهی صنوف آلاینده و انتقال آن به خارج از شهرها استاندار کردستان، ساماندهی اصناف آلاینده، مشاغل مزاحم و انتقال آن به محدوده خارج از شهرها را یکی از مهمترین استراتژی اتخاد شده مجموعه مدیریت استان بیان کرد و گفت: این امر نیازمند مشارکت و تعامل ادارات است و باید بر اساس برنامه‌ریزی مدون انجام […]

استاندار کردستان، ساماندهی اصناف آلاینده، مشاغل مزاحم و انتقال آن به محدوده خارج از شهرها را یکی از مهمترین استراتژی اتخاد شده مجموعه مدیریت استان بیان کرد و گفت: این امر نیازمند مشارکت و تعامل ادارات است و باید بر اساس برنامه‌ریزی مدون انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در جلسه شهرک‌های صنفی و ساماندهی مشاغل و اصناف آلاینده که در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد،اظهار کرد: ساماندهی صنوف مزاحم در استان سابقه ۲۰ ساله داشته و فرایندها همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد:ساماندهی صنوف آلاینده و اختصاص زمین برای این صنوف باید به صورت ویژه دنبال شود.

استاندار کردستان با اشاره به اولویت‌بندی واگذاری زمین برای صنوف آلاینده، تصریح کرد: باید سعی شود که صنوف در قالب تشکیل تعاونی ساماندهی شوند چراکه این روش زمینه مشارکت بیشتر را فراهم می‌‌کند در غیر این صورت با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران، صنوف مزاحم ساماندهی شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه طراحی شهرک‌های صنوف آلاینده باید براساس المان‌ها و نمادهای معماری بومی انجام شود، گفت: اجرای کارهای ماندگار عمرانی می‌تواند معرف یک منطقه و شهر باشد همچنان که برخی از شهرهای دنیا با یک پروژه معروف و شناخته شده‌اند.

استاندار کردستان تاکید کرد: با همکاری اتحادیه‌ها، مشاغل و صنوف آلاینده را ساماندهی و به خارج از شهرها منتقل و این اتفاق را عملیاتی کنیم.

زارعی کوشا تملک، استعلام زمین و سرمایه‌گذاری در انجام انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهرهای استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از امروز باید با تمام توان و تلاش مستمر برای پیگیری مواردی که تاکنون احصاء شده‌است را تا سال آینده اجرایی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی اراضی مورد نیاز طرح ساماندهی مشاغل مزاحم اظهار کرد:در جلسه بعدی ماه آینده گزارش اقدامات انجام شده توسط متولیان امر ارائه و با کمک معاون امور عمرانی مسیر ساماندهی این صنوف آلاینده معین گردد.