معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر افزایش هوش محیط زیستی داشته باشیم قطعا اجرای اصل ۵٠ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبری در زمینه محیط زیست جدی تر و پرنگ تر اجرا می‌شود به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرنگار محیط زیست ایرنا، نورالله مرادی روز […]

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: اگر افزایش هوش محیط زیستی داشته باشیم قطعا اجرای اصل ۵٠ قانون اساسی و سیاست های ابلاغی رهبری در زمینه محیط زیست جدی تر و پرنگ تر اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرنگار محیط زیست ایرنا، نورالله مرادی روز سه‌شنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت آموزش و پرورش افزود: تمدن ایرانی – اسلامی یکی از محیط زیستی ترین تمدن های دنیا است که نگاه دقیق و وجوه دینی جامعه ما به این مقوله بر تولید دانش در این حوزه تاکید دارد.  

وی اظهارداشت: تمدن ایرانی- اسلامی در تعامل با محیط اطراف و طبیعت بسیار موفق بود از این رو دانش و نوآوری زیادی را در این زمینه ارائه کرده است.  

مرادی گفت: از سوی دیگر جامعه قرآنی یک جامعه دینی است در چنین جامعه ای عناصر طبیعت همواره مقدس بوده بر این زمینه برای حفظ منابع طبیعی تلاش شده است.  

وی اظهارداشت: مسائل دیگر نگاه دیگرخواهانه تمدن های دینی به حوزه محیط زیست است که زمینه نگاه خردمندانه به محیط‌زیست را موجب می‌شود.  

مرادی تاکید کرد: آموزش مسیر فکری دانش آموزان و پرورش بر رفتار و عواطف دانش آموزان اثر می گذارد بر این اساس باید راهکار هایی را برای اثر گذاری بیشتر فراهم شود و با شناسایی نیازهای دانش آموزان گام های موثری در این زمینه برداشته شود.