اولین برد ایران در هفته دوم مقابل آلمان رقم خورد تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل آلمان به راحتی پیروز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از گروه ۴ لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ که در به میزبانی شهر روتردام هلند برگزار […]

اولین برد ایران در هفته دوم مقابل آلمان رقم خورد

تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل آلمان به راحتی پیروز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی از گروه ۴ لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ که در به میزبانی شهر روتردام هلند برگزار می‌شود از ساعت ۱۴:۳۰ امروز سه‌شنبه مصاف آلمان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید.

سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع‌کننده ایران در این دیدار بودند که روی کاغذ، ساده‌ترین بازی شاگردان بهروز عطایی در هفته دوم بود.

عطایی برای این دیدار از ترکیب خانزاده-شریفی در پست دریافت‌کننده استفاده کرد تا نشان دهد همچنان به ترکیب ایده‌آل خود در این پست نرسیده است. شاخصه تیم ایران در ست نخست، دفاع روی تور بود به طوری که اشتباهات بیشتر و حمله کم‌شدت‌تر ملی‌پوشان ایرانی را کاملاً جبران کرد و نتیجه این ست، ۲۵ بر ۲۳ به سود شاگردان عطایی به پایان رسید.

آلمان، ست دوم را با تکیه بر اسپک‌های سرعتی، بهتر آغاز کرد و حتی ۲۰ بر ۱۷ هم ایران پیش افتاد اما سرویس و دفاع روی بازیکنان ایران در امتیازات حساس پایانی به کمک آنها آمد و نتیجه این ست هم ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران بود.

ست سوم نیز، فرصتی بود برای قدرتنمایی مدافعان روی تور ایران. ژرمن‌ها از ابتدای ست از ملی‌پوشان ایرانی، عقب بودند و در ادامه هم نتوانستند امتیازات خود را نزدیک کنند. تیم ملی در این ست نیز ۲۵ بر ۱۶ برنده شد تا در نهایت ۳ بر صفر پیروز میدان باشد.