اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی» با صدور بیانیه‌ و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مقاله، کتاب و … به کار خود پایان داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،این  اجلاس امروز پنجشنبه در پنل‌های مختلف از جمله سیاست خارجی و نظم جدید جهانی از منظر مکتب شهید سلیمانی، آموزه‌های دفاعی،  امنیتی مکتب شهید […]

اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی» با صدور بیانیه‌ و تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مقاله، کتاب و … به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،این  اجلاس امروز پنجشنبه در پنل‌های مختلف از جمله سیاست خارجی و نظم جدید جهانی از منظر مکتب شهید سلیمانی، آموزه‌های دفاعی،  امنیتی مکتب شهید سلیمانی، ابعاد اجتماعی مکتب شهید سلیمانی، الگوی حکمرانی شهید سلیمانی، انسجام بخشی دینی و راهبردی در مکتب شهید سلیمانی، رسانه‌ها و مکتب شهید سلیمانی، اخلاق راهبردی در مکتب شهید سلیمانی و ابعاد حقوقی و بین المللی ترور شهید سلیمانی برگزار شد و شرکت‌کنندگان به ارائه خلاصه‌ای از مقالات و مطالب خود در  این زمینه‌ها پرداختند.

سردار حاجی‌زاده: شهید سلیمانی استاد تبدیل تهدید به فرصت بود/ ماجرای تذکر حاج قاسم به حسن روحانی

رئیسی: انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است و خواب راحت برای قاتلان او نخواهیم گذاشت

تاکید بر لزوم تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای برای تبیین و ترویج اندیشه‌های مکتب شهید سلیمانی

در پنل رسانه‌ها و مکتب شهید سلیمانی، بر نقش بسیار مهم و تاثیرگذار شهید سلیمانی در تقویت مقاومت و تشکیل محور مقاومت، پیشرفت مقاومت فلسطین و تحول از سنگ به موشک و شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی و نیز شکست تروریسم تکفیری در سوریه و عراق تاکید شد.

سخنرانان در این پنل با اشاره به شکست اهداف دشمن علیه ایران و منطقه به برکت خون پاک شهیدانی همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به جنگ رسانه‌ای تبلیغاتی گسترده غربی‌ها برای جلوگیری از ترویج مکتب و اندیشه‌های شهید سلیمانی اشاره و مصادیقی در خصوص عملکرد رسانه‌های غربی بیان کردند.

در این نشست تاکید شد که «گردش جریان آزاد اطلاعات و داشتن حق مردم» شعارهای به ظاهر زیبا ولی فرینده در راستای منافع استکبار و صهیونیسم جهانی است.

عبدالکریم خیامی عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد شهید سلیمانی و افراد مثل ایشان را باید به عنوان «فرارسانه» قلمداد کرد،ویژگی‌های بارز این دسته از افراد این است که از مردم هستند و با مردم زندگی می‌کنند و باید از واژه‌هایی چون اسوه و  الگو برای آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت و مکتبی همچون شهید سلیمانی  و گفتگوی درون گرایانه مبتنی بر ارتباطات درون فردی همراه با سیر معانی و مفاهیم گفت شهادت حاج قاسم و حوادث پس از آن که در جهان رسانه‌ای شد، در سایه سیطره رسانه‌های مدرن اجتماعی، نوعی جدید از ارتباطات را برقرار و امت سازی کرد.

دکتر نادری یکی از دیگر شرکت کنندگان هنگام تشریح مقاله خود درباره شهید سلیمانی و رسانه‌ها به وجود نزاع گفتمانی میان موافقان و مخالفان مقاومت اسلامی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت نکته قابل توجه در توئیت‌های عربی، پاسداشت شخص شهید سلیمانی به عنوان شخصیتی غیر عرب و در عین حال حامی اعراب و آرمان‌های مقاومت است، حال آنکه برخی از مقامات و سیاستمداران عرب آشکارا به آرمان‌های مقاومت و فلسطین خیانت کردند.

به گفته وی، وارونه سازی حقیقت و واقعیت مکتب مقاومت و شهید سلیمانی در فضای رسانه‌ای غرب به رهبری آمریکا کاملا واضح و روشن است تا مانع رساندن حقایق و واقعیت‌ها به افکارعمومی جهان شوند.

در ادامه دکتر نصراللهی مسئول کمیته رسانه اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی، بر لزوم تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای برای تبیین و ترویج اندیشه‌های مکتب شهید سلیمانی و لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ناکام گذاشتن اهداف دشمنان تاکید کرد.

مراسم اختتامیه اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی

در مراسم اختتامیه اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی تاکید شد که همه جهانیان مدیون این مرد بزرگ  تاریخ ایران اسلامی یعنی شهید سلیمانی هستند، او  که یک شخصیت ملی، منطقه‌ای و جهانی بود.

همسر رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان: شهید سلیمانی محبوب دل همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است

خانم صمدآوا همسر محسن صمداف،رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان در این اجلاس پس از تقدیم سلام به امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری گفت: فکر کردم، بهتر است فارسی صحبت کنم، همسر من در کشور خودمان یعنی جمهوری آذربایجان از سال ۲۰۱۱ میلادی که به ۱۲ سال حبس محکوم شد، همچنان در زندان است، و این محکومیت به خاطر دفاع از حجاب اسلامی و اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های کشورمان بوده است.

وی افزود همسر به تخریب مساجد در کشورمان اعتراض کرد و قرار است در سال جاری(میلادی) و همین ماه آزاد شود. خوشحالم که در ایام فاطمیه و نزدیک بودن به میلاد حضرت فاطمه(س) به این مراسم که مزین به نام شهید سلیمانی است، دعوت شده‌ام.

خانم صمدآوا تاکید کرد شهید سلیمانی محبوب دلهای همه مسلمانان و دوستداران عدالت و حقیقت در جهان  است.

وی به نحوه آشنایی خود با شهید سلیمانی که سال ۲۰۱۲ میلادی و هنگام زیارت حرم حضرت معصومه(س) در قم صورت گرفت، اشاره کرد و گفت در کتابخانه‌ای، کتابها را نگاه می کردم، به کتابهای شهدای جنگ تحمیلی علیه ایران علاقه مند بودم، کتابی توجه مرا جلب کرد که عکس آقایی نورانی روی جلدش بود، فکر کردم شهید شده، اما بعد فهمیدم زنده هستند و ژنرالی والا مقام هستند و اینگونه بود که با شهید سلیمانی و اقدامات و خدمات شایان ایشان به جهان اسلام  آشنا شدم.

وی افزود پس از اتفاقات تلخ در عراق و سوریه و هجوم گروه های تروریستی تکفیری، بیشتر با حاج قاسم و نقش ایشان آشنا شدم، ایشان شخصیت کاریزماتیک داشتند و از همه دنیای اسلام به ویژه در برابر جنایات داعش دفاع می کردند.

خانم صمدآوا گفت همه می دانیم که آمریکا و صهیونیسم جهانی برای جلوگیری از معرفی شهید سلیمانی در جهان و آشنایی جهانیان با اندیشه‌های ایشان به شدت تلاش می کنند. از مسئولان جمهوری اسلامی ایران درخواست دارم از نظر فرهنگی، محصولات فرهنگی بیشتری از جمله فیلم و انیمیشن برای معرفی بهتر و بیشتر شهید سلیمانی در جهان اسلام تولید کنند.

وی خطاب به حاضران در اجلاس اظهار داشت شما موضع حکومت کشورمان(جمهوری آذربایجان) را می‌دانید، صهیونیسم جهانی در جمهوری آذربایجان خیلی فعال است تا جایی که رئیس جمهور ما می‌گوید روابط ما(با صهیونیست ها) مانند کوه یخی است که حجم خیلی کوچک آن روی آب و نمایان  و بیشتر آن غیر آشکار است.

وی افزود نفوذ صهیونیسم به قدری است که در دانشگاه ها و مدارس ما، قاسم سلیمانی به عنوان تروریست به مردم و جوانان و کودکان ما و ایران اسلامی به عنوان کشور دشمن معرفی می شود، در حالی که حقیقت کاملا بر عکس است.

همسر محسن صمداف،رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان اظهار داشت درخواست دارم که اگر ممکن است از نظر فرهنگی، معرفی شهید سلیمانی بزرگوار افزایش یابد، ایشان مظهر آیه قرآنی «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ…» است، ایشان توانست اخلاص واقعی را به ما نشان دهد. قاسم سلیمانی مرد والا مقام دانشگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، افتخار می کنیم که چنین شهدایی داریم، شهید سلیمانی را فرشته روی زمین می دانیم.

در ادامه حجت الاسلام صابری پدر شهید و از مسئولان فرهنگی تیپ فاطمیون افغانستان هم در سخنانی با تشریح ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی گفت آنچه این سردار را در همه میدان ها به عنوان یک شخصیت لایق و شایسته و پیروز معرفی کرده، اخلاص و بعد معنوی و الهی بود که او را محبوب دلها قرار داده است، اینکه در همه امور، فقط خدا را در نظر داشت.

دکتر محمد تقی فیاض بخش از مفسران قرآن کریم هم در سخنانی گفت تجلیل از شهدا و شخصیت والای آنها، صورت ظاهری یک مکتب است، در حالی که اگر بخواهیم یک خط و تفکر و مکتبی را ترویج کنیم، باید جلوه روحی آن که شهادت است را تفسیر کنیم، هر مقدار آن تفکر ریشه دارتر بود، آن مکتب ماندگارتر است.

وی افزود در مکتب حاج قاسم، آیه ۱۰ سوره فاطر نمود پیدا می کند، اینکه هرگز ظاهر اعمال شده به محضر حق عرضه نمی شود، بلکه آنچه به سوی پروردگار بالا می رود، کلمه طیبه است. کشته شدن ملاک نیست، بلکه ملاک، روح شهادت است، خداوند می فرماید که روح عمل شما، کلمه طیبه و اخلاص شماست.

وی با اشاره به نعمت ولایت گفت شهید سلیمانی در تمام  عمرش مطیع کامل اهل بیت(ع) و ولی حق بود. درباره مسئله ولایت مداری شهید سلیمانی باید گفت که این شهید بزرگوار از روی اعتقاد پیرو ولی بود.

در ادامه این اجلاس،«یوسف الناصری» از علمای عراق با تجلیل از شهید سلیمانی اظهار داشت ما دو نوع مرگ داریم، مرگی که به سمت انسان می آید و مرگی که انسان به سمت آن می رود که این مرگ به انسان عزت و افتخار می بخشد و شهید سلیمانی جزء دسته دوم بود، یعنی خودش به سراغ مرگ رفت.

وی افزود آیا مسئولیت ما در قبال شهیدان سلیمانی و المهندس فقط برگزاری مراسم سومین سالگرد و اجلاس مختلف است یا اینکه باید دغدغه ها و افکار و اهداف آنها را دنبال کنیم؟.

این عالم عراقی با تاکید بر شکست  طرح‌های دشمنان در عرصه نظامی در برابر مقاومت و ملت‌های حامی آن در عین بر ضرورت هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی تبلیغاتی رسانه‌ای دشمنان تاکید کرد و گفت ما در آستانه پیروزی بزرگ هستیم، هر چند مقاومت، معادلات منطقه و جهان را تغییر داد، اما نبرد آینده ما، نظامی و با موشک و … نیست، هر چه بیشتر از خدا و رسول و ولی اطاعت کنیم، پروژه شیطان سخت تر و قوی تر می‌شود، و محاصره و فشار و تحریم دشمن هم بیشتر خواهد شد.