راه یافتگان بخش نهایی دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت معرفی شدند. دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اسامی هنرمندان حاضر در مرحله نهایی بخش تکنوازی آقایان و بانوان در دو رده سنی نوجوان و بزرگسال را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دهمین جشنواره بین المللی […]

راه یافتگان بخش نهایی دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت معرفی شدند.

دبیرخانه دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت، اسامی هنرمندان حاضر در مرحله نهایی بخش تکنوازی آقایان و بانوان در دو رده سنی نوجوان و بزرگسال را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت ۲۲ تا ۲۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ و با شعار «هنر، همگرایی و مهربانی» در شهر سنندج برگزار می شود.

با رای هیات داوران بازبین این بخش شامل آقایان پرویز گلپسندی، وریا عارفی و پیمان صفوتی افراد منتخب معرفی و راهی مرحله نهایی شده اند.

بر این اساس در بخش تکنوازی این دوره از جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در مجموع ۲۲۶ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت هیات داوران بازبین افراد منتخب را اعلام کردند.

در بخش تکنوازی بانوان و رده سنی نوجوان از مجموع ۸۱ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۳ هنرمند راهی مرحله نهایی شدند که شامل خانم ها سما حسین زاده از مازندران، آرینا ایوبی و یاسمن مرادی از کردستان، شیوا ممیز و مهشاد حیدری از اصفهان، آتنا میرزایی از کرمانشاه، سیما رضایی و نازنین مهربانیان از یزد، شقایق امیری از بوشهر، حمیرا ابراهیمی از مرکزی، فاطمه رباط جزیی از خراسان رضوی، نازنین دلجوان از آذربایجان شرقی و سارینا مهدی پور از تهران می باشند.

در بخش تک نوازی آقایان نوجوان و از مجموع ۴۷ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره هیات داوران بعد از بررسی آثار اسامی ۱۱ هنرمند منتخب را اعلام کرد که این افراد شامل آقایان آراز شیخی، هیمن حسینی و پارسا مرادی از کردستان، سینا نقشبندی از آذریابجان غربی، سپهر قاسمی از کرمانشاه، حمیدرضا توکلی و حمیدرضا جعفرزاده از مازندران، نیما جباری از آذربایجان شرقی، امیررضا بیات از زنجان، امیرحسین نوروزی از خراسان شمالی و ارشک گرگین از فارس می باشند.

از مجموع ۵۳ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره در بخش تک نوازی بانوان رده سنی بزرگسال، هیات داوران بازبین اسامی ۱۱ هنرمند منتخب خود را شامل خانم ها زهرا کریمی از مازندران، وحیده نقیبی و آیدا ریحانی فر از آذربایجان شرقی، عادله رحیمی و نگار فتحی از اصفهان، فاطمه جوکار از فارس، نسیم امیری اسفندقه از کرمان، سارا احمدی و ژینا عزیزی از کردستان، طیبه استاد محمودی از سیستان و بلوچستان و ندا غلام زاده از زنجان اعلام کرد.

در رده سنی بزرگسال آقایان نیز از مجموع ۴۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره و با رای هیات داوران بازبین اسامی ۱۱ هنرمند حاضر در مرحله نهایی جشنواره شامل آقایان متین رحمانی، محمد مرادی، ادریس وکیلی، کاوان زندسلیمی و سید مبین حسینی نژاد از کردستان، محمدسعید کرمی از کرمانشاه، یاسین سالاری از سیستان و بلوچستان، محمدفتحی چراتی از مازندران، کیوان ناصحی فرد از زنجان، سامان قادری از آذربایجان غربی و مجتبی محربی از اصفهان راهی بخش مسابقه جشنواره دهم شدند.

بر اساس فراخوان اعلام شده حداکثر زمان اجرای برنامه در بخش تک نوازی چهار دقیقه در نظر گرفته شده است و شناخت تئوریک ریتم و مقام های دف دارای امتیاز است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان