موذنی با بیان اینکه در این موسسه کمک های ما به صورت قرض الحسنه می باشد اظهار داشت: در این موسسه توانمندسازی و حفظ کرامت انسانی یاور خواهان مد نظر است. حسین موذنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانبا بیان اینکه در حیطه ی کاری ما به لحاظ خاص بودن جامعه هدف این […]

موذنی با بیان اینکه در این موسسه کمک های ما به صورت قرض الحسنه می باشد اظهار داشت: در این موسسه توانمندسازی و حفظ کرامت انسانی یاور خواهان مد نظر است.

حسین موذنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران
با بیان اینکه در حیطه ی کاری ما به لحاظ خاص بودن جامعه هدف این خیریه و تمایزی که با بقیه ی خیریه ها داردجذب مشارکت مشکل است اذعاپ کرد: خیرین به دنبال کمک به کارهایی با بازخورد سریع هستند و معمولا به جاهایی مانند کمک به ساخت مسجد، بیمارستان، حسینیه و رسیدگی به مشکلات خانواده های بی بضاعت و بی سر پرست که بازخورد زود ده دارد کمک می کنند.
معاون جذب مشارکت های مردمی خیریه شجره طیبه خاطر نشان کرد: جامعه تحت حمایت ما بچه های نابغه ای می‌باشند که به خاطر مشکلات معیشتی و فقر علیرغم استعداد، ترک تحصیل کرده اند و وارد بازار کاری شدند که هیچ سنخیتی با آنها ندارد لذا ماموریت ما این است که نگذاریم اینگونه نخبه ها ترک تحصیل کنند.
موذنی تصریح کرد: ما طی شرایطی اینگونه عزیزان را حمایت می کنیم و در منابع اطلاعاتی و تفاهم نامه ای با کمیته امداد، آموزش پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی که افراد با استعداد را به ما معرفی می کنند و پس از بررسی شرایط، آن ها را تحت پوشش قرار می دهیم.

وی تاکید کرد: دغدغه ی اصلی ما که به دلیل جامعه ی هدف خاص ما می باشد، مشکل جذب مشارکت مردم با این مجموعه است.
وی ادامه داد: برای خیرین تازگی دارد با مجموعه ای همکاری کنند که ۱۰یا۲۰سال آینده به ثمر می نشیند.
وی خیرین کمک کننده به این موسسه را از جامعه ی فرهیختگان معرفی کرد و گفت: بیشتر خیرینی که در این موسسه ما را یاری میکنند از قشر فرهیخته جامعه هستندکه ماهانه، سالانه و یا مناسبتی همکاری دارند.
وی دو سوم این خیرین را ازجمع معلمین دانست و گفت: این عزیران علیرغم مشکلاتی که خود با آن دست و پنجه نرم می کنند با ما همکاری دارند و برای این کار انگیزه زیادی دارند که این فرزندان نخبه و با استعداد ترک تحصیل نکنند.

معاونت جذب مشارکت های مردمی خیریه شجره طیبه اصفهان بیان کرد:ما در مجموعه ۳۰۰یاور خواه داریم که در مقاطع دبیرستان به بالا تا مقطع دکترا بعضا تحت حمایت هستند که بطور متوسط ۴ تا ۶ سال و حتی در مقاطع بالاتر تحت پوشش می‌باشند وبین ۱۵ تا ۱۶ملیون در سال برای این عزیزان هزینه می شود.
وی ادامه داد: از آن ها تعهد اخلاقی می گیریم که تمام خدمات در قالب قرض الحسنه و وام است که هر زمان وارد بازار کار شدند پس بدهند اما چک یا سفته و …نیز از آنها گرفته نمی شود.

موذنی تاکید کرد: خیریه ای هستیم که صدقه نمی دهیم و توانمند سازی و کرامت انسانی افراد برای ما شرط است.
وی اذعان کرد: ۳۰۰ فارغ التحصیل داشتیم از حدود ۱۰۵۰ نفر که وارد بازار کار شدند، پزشک وکیل ودندانپزشک و…که خود نه تنها تعهد خود را انجام دادند بلکه از خیرین این مجموعه شدند وهمکاری داوطلبانه دارند.

وی با اشاره به جو بدبینی که نسبت به خیریه ها ایجاد شده است اظهار داشت: ما برای جلب اعتماد خیرین، شماره حساب خود افراد و یا شماره همراه آنها را به خیر می‌دهیم یا اگر اعتماد داشتند به حساب خیریه واریز می کنند،خیرین عزیزی که به حساب یاور خواهان وجهی واریز می کنند برای ما هم فیش ارسال می‌کنند تا در جریان حمایت آن ها باشیم که حمایت می شوند و استقبال زیادی هم از بین مردم در این خصوص شده است.

موذنی با اشاره به همکاری های قرض الحسنه شجره طیبه برای دریافت تسهیلات یاور خواهان اظهار داشت: از آنجایی که منابع ما محدود است، قرض الحسنه نیز با ما همکاری دارد جهت وام، عزیزانی که وجهی سپرده می‌کنند در قرض الحسنه کمک شایانی برای خرید لپ تاب و تب لت برای جبران برخی کمبود های مجموعه کرده اند.
وی در پایان گفت: از دوستان خیر می خواهیم زیر ساخت های جامعه که همان نخبه ها هستند و اگر نباشند جامعه فرو خواهد ریخت را حفظ کنند و با این مجموعه همکاری بفرمایند.
خبرنگار: الهام خانی