قدرت و فوت بی بدیل جهان اسلام در گرو تلاش طلاب است معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:هفته وحدت توسط حضرت امام (ره) تدبیر ارزشمندی بود تا مانع از اختلاف امت اسلامی شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ایوب احمدپور معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب […]

قدرت و فوت بی بدیل جهان اسلام در گرو تلاش طلاب است

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور:هفته وحدت توسط حضرت امام (ره) تدبیر ارزشمندی بود تا مانع از اختلاف امت اسلامی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ایوب احمدپور معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در همایش تجلیل از طلاب مدارس علوم دینی کردستان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: عمل به محتوای قرآن همان حبل الله است، توصیه قرآن در زمینه وحدت صریح است، نامگذاری هفته وحدت توسط حضرت امام (ره) تدبیر ارزشمندی بود تا مانع از اختلاف امت اسلامی شود.

احمدپور به تلاش تقریب مذاهب اسلامی برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی اشاره کرد و یادآورشد: فراگیر شدن اسلام باعث شده که دشمنان عزم خود را در راستای جلوگیری از گسترش آن بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه در خاستگاه و بستر حجره های حوزه علمیه باید مبانی وحدت بیشتر نمود یابد، افزود: قدرت و فوت بی بدیل جهان اسلام در گرو تلاش طلاب است.

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: امسال جذب طلبه بر اساس آیین نامه نظام جامع آموزشی است که با تلاش اساتید مناطق کردنشین تدوین شده است.

مدیر حوزه های عملیه کردستان نیز گفت: تبلیغ دینی با هیچ مساله ای قابل جایگزینی نیست و کسی که عمر خود را در این راه صرف کند، کار ارزشمندی انجام داده است.

حجت‌الاسلام نادر رنجبر مساله تهدیب نفس را در کنار آموختن، مهم و طلاب را الگوهای عملی جوانان دانست و ادامه داد: تعهد خالصانه برای به دوش کشیدن امامت جامعه، مساله مهمی است که طلبه برای تربیت مردم ابتدا باید نفس خود را تربیت کند.

وی تاکید کرد: تهذیب و مراقبت از نفس در ورق به ورق زندگی معصومین مشهود است و بسیاری از فرصتها برای تبلیغ دین مهیاست، بنابراین به عنوان علمداران بصیرت به مسائل جامعه حساس باشیم.

مدیر حوزه های عملیه کردستان به فوت مهسا امینی اشاره و وقایع اخیر را ناخوشایند عنوان کرد و یادآور شد: دشمن مترصد ابزاری است تا وحدت جامعه را بر هم بزند.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه عقبه تاریخی نقش آفرینان این آشوب کاملا واضح است که دشمن شیعه و سنی هستند، تاکید کرد: سلطنت‌طلبانی که داعیه دفاع از حقوق مردم کرد دارند آگاهند که دشمن اصلی کردها رژیم پهلوی بود و جوانان تاریخ سراسر ظلم این رژیم به کردها را باید مطالعه کنند تا به ذات آنها پی ببرند.

وی اضافه کرد: گروه های تجزیه طلب که داعیه حمایت از مردم کُرد را دارند در گذشته شهدای بسیاری را با فجیع‌ترین وضع ترور کردند و حالا مدعی دفاع از کردها هستند.

مدیر حوزه های عملیه کردستان ادامه داد: طلاب و علما در برابر این توطئه‌ها هم باید خودشان بصیر باشند و هم علم بصیرت جامعه را به دوش داشته باشند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان