مدیرعامل آبفای استان اصفهان در بازدید از تاسیسات آبفا در مناطق فلاورجان، فولادشهر و تیران و کرون که با حضور نماینده مردم تیران و کرون، نجف آباد و فلاورجان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، از توسعه و ارتقای خدمات آبفا در شهرها و روستاهای استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، […]

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در بازدید از تاسیسات آبفا در مناطق فلاورجان، فولادشهر و تیران و کرون که با حضور نماینده مردم تیران و کرون، نجف آباد و فلاورجان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، از توسعه و ارتقای خدمات آبفا در شهرها و روستاهای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان در بازدید از اجرای تاسیسات فاضلاب روستاهای فلاورجان گفت: اجرای این طرح در روستاها رویکردی در جهت محرومیت زدایی به شمار می رود که توسط آبفای استان اصفهان و شرکت ذوب آهن با همکاری فرمانداری فلاورجان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که اجرای شبکه فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود، اعلام کرد: با اجرای این پروژه علاوه بر رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی منطقه و استفاده از پساب در صنایع، وابستگی ذوب آهن به آب زاینده رود کاهش می‌یابد.

اکبریان ادامه داد: صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن در سال های اخیر طرح هایی در زمینه باز چرخانی آب در صنعت را در دستور کار خود قرار داده اند که اجرای این طرح نمونه بارز آن است.

وی به بهره برداری از تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان پرداخت و خاطر نشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تاسیسات فاضلاب در تعدادی از شهرها و روستاهای فلاورجان در مدار بهره برداری قرار می گیرد و این مهم با تلاش فعالان صنعت، آبفا و پیگیری های نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی محقق می شود.

وی همچنین در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر اعلام کرد: تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر در سال ۱۳۵۱ با یک مدول ۵۰ هزار نفری به روش تصفیه برکه تثبیت راه اندازی شد و از سال ۱۳۹۷ با هدف توسعه این تصفیه خانه، راه اندازی مدول دوم آن با ظرفیت ۱۰۰ هزار نفری به روش لاگون هوادهی با برگشت لجن در دستور کار قرار گرفت و در ماه های آتی به مدار بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل آبفای استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب فولادشهر اعلام کرد: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد مردم فولادشهر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند به طوری که در حال حاضر ۱۹ هزار و ۱۰۰ انشعاب فاضلاب به مشترکین در فولادشهر واگذار شده است که شامل ۵۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی می شود.

همچنین در این سفر یک روزه مدیر آبفای استان ضمن بازدید از تأسیسات فاضلاب شهر تیران، تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب مناطق تیران و کرون را یکی از مطالبات به حق مردم و نماینده مردم در این منطقه دانست و تصریح کرد: پیگیر تامین اعتبارات برای تکمیل و اجرای تاسیسات فاضلاب در منطقه تیران و کرون هستیم و با تلاش صورت گرفته در آینده ای نزدیک طرح های توسعه ای تأسیسات فاضلاب در این منطقه عملیاتی می شود.

وی همچنین در دیدار چهره به چهره با مردم منطقه تیران و کرون دستور رسیدگی به درخواست های قانونی متقاضیان را صادر و تصریح کرد: برای اینکه سرعت خدمات رسانی به مردم با دقت و سرعت بیشتری اجرایی شود در جمع مردم حاضر شدیم تا به درخواست های قانونی مردم بیش از گذشته رسیدگی شود و بر این اساس تامین پایدار آب شرب مردم رضوانشهر و برخی از شهرک ها در دستور کار قرار دارد