استاندار اصفهان گفت: در برنامه‌های هفته دولت نگاه مردمی به عنوان یک پیوست اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: در برنامه‌های هفته دولت نگاه مردمی به عنوان یک پیوست اساسی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سیدرضا مرتضوی شامگاه سه‌شنبه در ستاد بزرگداشت هفته دولت. با تأکید بر نگاه و رویکرد جدید استان به این مناسبت، اظهار کرد. سال‌های بسیاری است که دشمن درصدد ناامید کردن مردم از نظام اسلامی با راهبرد ترویج یأس، ناامیدی و ضربه زدن به نظام اسلامی است.

وی افزود: دشمن این راهبرد را از روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز روی میز داشته. و دارد، البته در نحوه فتنه‌گری راه‌های متفاوتی را دنبال می‌کند زیرا حکومت ما اسلامی و برآمده از مردم است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با توجه به این هدفِ دشمن، مقام معظم رهبری بر مسئله جهاد تبیین توصیه می‌کنند. و همواره در سخنرانی‌های مختلف مدیران و مسئولان را به سمت این نگاه اساسی سوق می‌دهند.

وی افزود: اما متأسفانه متناسب با ضرورتی که جهاد تبیین دارد به آن پرداخته نشده است.

مرتضوی متذکر شد: مسئله دیگری که ضرورت بیشتری ایجاد می‌کند تا نگاه و رویکرد متفاوت‌تری نسبت به هفته دولت داشته باشیم، انتخابات پیش رو است.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال اعتبارزدایی از نظام و دولت است. و تجلی آن در انتخابات خواهد بود، از این رو بایستی در سال‌جاری رویکرد متفاوتی به هفته دولت داشته باشیم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد. در هفته دولت، مدیران و مسئولان دستاوردهای نرم نظام جمهوری اسلامی، دولت و تغییر رویکردها را با نگاه و مشارکت مردمی دنبال کنند. و به مؤلفه‌های مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی عنوان کرد: افتتاحیه‌ها و برنامه‌های هفته دولت در قالب برنامه‌های مقایسه‌ای به مردم گزارش شود. و نگاه مردمی به عنوان یک پیوست در افتتاحیه‌های هفته دولت مورد توجه قرار بگیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: از ظرفیت فضای مجازی شهرستان‌ها نیز به نحو مطلوبی در پیوست مردمی استفاده شود.

وی با تأکید بر ملاقات مردمی مدیران، فرمانداران و مسئولان، گفت. همه مدیران دستگاه‌ها برای گفتگوی تلفنی و حضوری با مردم برنامه‌ریزی کنند و برای شرکت در میز خدمت مساجد، هیئت‌های مذهبی و … برنامه داشته باشند.

استاندار اصفهان بیان کرد: بایستی افتتاحیه‌ها دقیق و کارشناسی شده باشد تا اعتماد مردم جلب شود همچنین در اجرای برنامه از نظرات نخبگان استفاده شود.

وی با تأکید بر هماهنگی میان فرمانداران و مدیران در اجرای برنامه‌های هفته دولت، گفت: در شهرستان‌ها میان فرمانداران و مدیران هماهنگی وجود داشته باشد. و برنامه‌های مختلف با هماهنگی نماینده عالی دولت در شهرستان اجرایی شود.

مرتضوی ادامه داد: همچنین اطلاعات اعتبارات تخصیصی. به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها با فرمانداری‌ها تبادل و در گزارش عملکرد و دستاوردهای دولت برای مردم تشریح و تبیین شود.

وی عنوان کرد: ارتباط مستقیم فرمانداران و مدیران با مردم بسیار مهم است. حتی مشکلات موجود در برخی طرح‌ها برای مردم تشریح شود، قطعاً این رویکرد صادقانه و صمیمی اثرگذار خواهد بود.

استاندار اصفهان ادامه داد: رسانه نیز با انتشار اخبار صحیح و انعکاس حضور فعال مردم در هفته دولت، بستر اعتمادآفرینی را برای مخاطب فراهم کند. و شرایط حضور مردم در رسانه ایجاد شود