رئیس کل دادگستری استان کردستان از حوزه قضایی شهرستان قروه بازدید کرد حجت الاسلام و المسلمین حسینی در هفتمین سفر به شهرستانهای استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان ، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان قروه و بازدید از تمامی شعب محاکم و دادسرا ، با تعدادی […]

رئیس کل دادگستری استان کردستان از حوزه قضایی شهرستان قروه بازدید کرد

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در هفتمین سفر به شهرستانهای استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان کردستان ، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان قروه و بازدید از تمامی شعب محاکم و دادسرا ، با تعدادی از مردم این شهرستان از نزدیک ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت الاسلام حسینی در جلسه با رئیس دادگستری ، دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی قروه ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر ، اظهار داشت: اهمیت روز عید غدیر به دلیل این است که ولایت و امامت حضرت علی (ع) در این روز بزرگ اتفاق می‌افتد و از همه مهمتر «غدیر» تثبیت اتحاد امیر المومنین (ع) با پیامبر اکرم (ص) است و این عید ، عید ولایت در راستای بندگی خدا است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود : برای ما مسلمانان بعد از انجام واجبات و ترک محرمات ، خدمت به مردم در اولویت است و فضیلت خدمت رسانی به مردم در احادیث و روایات متعددی ذکر شده است.

وی خطاب به قضات دادگستری قروه تاکید کرد : یکی از موضوعات و مشکلات کشوری در فرآیند رسیدگی موکول کردن صدور رای در شعب به نیمه دوم هر ماه و یا ده روز پایانی ماه می باشد که متاسفانه این امر اطاله دادرسی و بعضا غیر متقن بودن آرای صادره را به دنبال خواهد داشت از این رو لازم است تا قضات در دادسرا ، محاکم بدوی و تجدیدنظر از ابتدای هر ماه نسبت به اتخاذتصمیم و صدور رای در پرونده هایی که مورد رسیدگی قرار می گیرد ، اقدام نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار داشت : قضات باید در رسیدگی به پرونده ها ، قرار تامین صادره ، اجرای احکام و … بسیار دقت کنند تا کوچکترین حقی از مردم ضایع نشود و در برخورد با مجرمین ، بسته به نوع جرمشان و تاثیرات آن در جامعه ، قرار و احکام متناسب صادر کنند.

حجت الاسلام حسینی افزود : هنر یک قاضی ، مدیریت همزمان کاهش موجودی شعبه و همچنین اتقان آرا صادره است طوریکه در کیفیت رسیدگی به پرونده ها مشکلی بوجود نیاید.

عالی ترین مقام قضایی استان کردستان اضافه کرد : در چارچوب سفر مقامات قضایی استان به شهرستانهای تابعه مسائل مختلفی اعم از مسائل و مشکلات زندان و زندانیان ، رعایت حقوق شهروندی ، شعب متعارف ، جمعیت کیفری زندانها ، ملاقات با مردم ، اتقان آرای قضایی ، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و … بررسی و مورد رصد قرار می گیرد.

در پایان این بازدید ، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با تعدادی از مردم شهرستان قروه بصورت حضوری ملاقات نمود و به مشکلات آنها رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر نمود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان