۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک سوخت مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش‌سوزی در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک و آسیب بیش از یک هزار درخت نخل خبر داد. منصور شیشه‌فروش گفت: با ابراز تأسف از اینکه در اثر حریق به نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک، بیش از یک هزار […]

۱۰۰۰ درخت نخل در خوروبیابانک سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آتش‌سوزی در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان شهرستان خوروبیابانک و آسیب بیش از یک هزار درخت نخل خبر داد.

منصور شیشه‌فروش گفت: با ابراز تأسف از اینکه در اثر حریق به نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک، بیش از یک هزار درخت نخل آسیب دیده است، اظهار کرد: در حال حاضر علت حادثه در دست بررسی است.

وی افزود: با توجه به وسعت شهرستان و بعد مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی برای کنترل حریق نیاز به تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی برای روستاهای منطقه بسیار حائز اهمیت است و باید اعتبارات ملی برای تأمین ماشین‌آلات امدادی مورد نیاز برای مراکز دهستان‌ها و شهرداری‌های منطقه به استان تخصیص پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش دما، وزش بادهای فصلی، خشکی اشجار و مزارع ناشی از کم‌آبی و نیز خطاهای انسانی از دلایل وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی، مراتع و اشجار در سطح استان است، گفت: در تابستان و بهار وقوع حریق افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حوادث حریق در سال گذشته، اظهار کرد: با وقوع هشت مورد حریق در مراتع و پوشش‌های جنگلی در مناطق غرب و جنوب استان به ۱۰ هکتار از مراتع آسیب وارد شده است.

شیشه‌فروش افزود: نیاز استان به بالگرد مجهز به سبد آب‌پاش از اولویت‌ها محسوب می‌شود که لازم است سازمان منابع طبیعی کشور به منظور تجهیز استان اصفهان به بالگرد و تأمین اعتبار برای تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی استان مساعدت کند.

وی خاطرنشان کرد: حریق در نخلستان مزرعه دهنوی روستای مهرجان در شهرستان خوروبیابانک با حضور تیم‌های آتش‌نشانی شهرهای منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود شهرستان اطفا شد.