مه درخشان در فضا ناسا به تازگی در حساب کاربری خود تصویری زیبا از بخشی از فضا که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ثبت شده، منتشر کرد.ناسا با انتشار این تصویر اعلام کرد: این تصویر که در سال ۲۰۰۹ توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر بازنشسته ما گرفته شد، مه سبز رنگی را نشان می‌دهد که توسط دو […]

مه درخشان در فضا

ناسا به تازگی در حساب کاربری خود تصویری زیبا از بخشی از فضا که توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر ثبت شده، منتشر کرد.
ناسا با انتشار این تصویر اعلام کرد: این تصویر که در سال ۲۰۰۹ توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر بازنشسته ما گرفته شد، مه سبز رنگی را نشان می‌دهد که توسط دو ستاره درخشان روشن شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ناسامه از ترکیبات هیدروژن و کربن تشکیل شده است که دقیقاً در اینجا روی زمین در اگزوز خودرو‌ها و در کوره‌های ذغالی نیز یافت می‌شود. با این حال، در فضا، این ترکیبات در ابر‌های تاریکی تشکیل می‌شوند که ستاره‌ها را به وجود می‌آورند.

این مولکول‌ها راهی را در اختیار اخترشناسان قرار می‌دهند تا ابر‌های گازی را بررسی کنند و ساختار آن‌ها را با جزئیات زیاد مطالعه کنند. این تصویر، نمای چندین جریان کوچک و مولکولی گاز از ستارگان در حال شکل‌گیری نزدیک را نشان داد که نشان‌دهنده جوانی آن‌هاست. چنین جریان‌هایی راهی عالی برای بررسی ستارگان بسیار جوان و پرجرم در مراحل اولیه هستند.

ستارگان دور در یک غبار به رنگ سبز پوشیده شده‌اند، این ناحیه ابر مانند در نور فروسرخ گرفته شده است که با چشم غیرمسلح انسان نامرئی است. کارشناسان برای تجسم بهتر داده‌های مادون قرمز خام، نواحی ترکیبات هیدروژن و کربن غلیظ را به رنگ سبز کدگذاری کردند. در سمت چپ بالای تصویر، رگه‌های عجیب و غریب – احتمالاً دانه‌های غباری که با میدان‌های مغناطیسی ردیف شده‌اند ، ستاره را منحرف می‌کنند. ستاره نسبتا نزدیک و به خوبی مطالعه شده GL ۴۹۰ در وسط و سمت راست تصویر می‌درخشد. ستارگان در پس‌زمینه تصویر به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی دیده می‌شوند.