اختصاص ۱۰ درصد از سهمیه اعزامی ایران به حج تمتع و عمره به استان اصفهان مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: در کل کشور بین ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰هزار نفر به حج‌ عمره اعزام خواهند شد که طبق سال‌های گذشته حدود ۱۰ درصد سهمیه اختصاصی از افراد اعزامی به حج تمتع و عمره مفرده […]

اختصاص ۱۰ درصد از سهمیه اعزامی ایران به حج تمتع و عمره به استان اصفهان

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: در کل کشور بین ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰هزار نفر به حج‌ عمره اعزام خواهند شد که طبق سال‌های گذشته حدود ۱۰ درصد سهمیه اختصاصی از افراد اعزامی به حج تمتع و عمره مفرده از استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،حجت‌الاسلام حسین اژدری پیرامون جزئیات اعزام به حج عمره اظهار کرد: باتوجه‌به توافقات انجام شده با کشور عربستان اواخر آذرماه حج عمره شروع می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: در کل کشور احتمالاً بین ۳۵۰ هزار تا ۴۰۰ هزار نفر به حج عمره اعزام خواهند شد که طبق سال‌های گذشته حدود ۱۰ درصد سهمیه اختصاصی از افراد اعزامی به حج تمتع و عمره مفرده از استان اصفهان هستند.

وی با عنوان اینکه قطعاً در اعزام این افراد اولویت‌بندی خواهد بود، گفت: نزدیک به شش میلیون نفر در کل کشور فیش حج داشته؛ اما هنوز اعزام نشده‌اند که بر اساس اولویت‌ها اعزام خواهند شد.

اژدری ادامه داد: فعلاً نیازی به نام‌نویسی مجدد نیست بر اساس اولویت‌ها اطلاع داده می‌شود و سپس کاروان‌ها اختصاص داده و مدیران اعلام می‌شوند و ثبت‌نام آغاز می‌شود و کنگره آن‌ها بعد از تکمیل ثبت‌نام برگزار خواهد شد و سپس افراد را اعزام و مشرف می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینکه مقدمات اعزام به حج عمره در حال انجام است، عنوان کرد: افرادی که فیش عمره دارند باید صبر کنند تا شروع آن و اعلام اولویت‌ها به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود برای ثبت‌نام حج تمتع در سال آینده از اواخر دی‌ماه جهت ثبت‌نام می‌توانند اقدام کنند که اولویت آن اعلام خواهد شد.

اژدری افزود: افرادی که فیش حج تمتع دارند حتماً می‌بایست در سامانه reserve.haj.ir قسمت فراخوان نسبت به گرفتن کد رهگیری اقدام کنند تا در زمان ثبت‌نام با مشکلی مواجه نشوند و از طریق پیامک اولویت‌های اعلام شده به آنها اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی برای مدیران کاروان‌ها برگزار شده است، بیان کرد: تمامی دغدغه ما این است که بتوانیم مردم عزیزمان را برای تشرف به خانه خدا در عمره و حج و عتبات‌عالیات اعزام کنیم و مقدمات را فراهم و سفر آن‌ها را تسهیل کنیم و ان‌شاءالله مورد قبول خدای متعال قرار گیرد